تازه های سایت

کد مطلب: 37590
31. ارديبهشت 1398 - 7:01
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری نهاوند گفت: بیش از 2 میلیارد تومان صرف تقویت زیرساخت‌های مراکز گردشگری و سراب‌های نهاوند می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان اظهار کرد: بخش گردشگری و میراث فرهنگی یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی نهاوند است که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی به آغاز اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت زیرساخت سراب‌های نهاوند اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت بخش گردشگری در ابتدای سال 500 میلیون تومان از ردیف منابع ملی صرف آسفالت مسیر سراب فارسبان شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: به زودی کار ساماندهی بخش‌هایی از سراب فارسبان با استفاده از اعتبارات بخش گردشگری از سوی اداره منابع طبیعی آغاز می‌شود.

وی به دیگر طرح‌های در دست اقدام گردشگری نهاوند اشاره کرد و افزود: امسال 600 میلیون تومان برای ساماندهی سراب گیان، 200 میلیون تومان برای ادامه کاوش معبد لائودیسه و 200 میلیون تومان نیز برای انجام روشنایی تپه ابوذر اختصاص داده شده است.

جانجان گفت: سال گذشته 3 میلیارد تومان در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هزینه شد که در حفظ آثار تاریخی نقش به سزایی داشت.

وی افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی در سال گذشته یک‌میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی نهاوند شد که آثار مثبت آن را در جریان سیل اخیر در شهرستان مشاهده کردیم زیرا با وجود بالاترین میزان بارش در کشور میزان خسارت به بناهای تاریخی برخلاف دیگر مناطق به حداقل ممکن رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند رونق تولید و ایجاد اشتغال را از اهداف عمده این اداره برای رونق اشتغال دانست و گفت: به منظور رونق اشتغال در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی 5.5 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده شده که در تاریخ میراث فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: در راستای گسترش اشتغالزایی در مناطق روستایی یکی از برنامه‌های ما برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه سفال‌سازی و مرواربافی بوده که در این راستا کلاس‌هایی در شهر گیان و برزول و یکی دیگر از روستاها برگزار شده و کارگاه‌هایی نیز در منازل برپا شده است.

جانجان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز طی روزهای آینده عملیات اجرایی احداث هتل زاگرس نهاوند با 2 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح گردشگری رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای رونق گردشگری شهرستان گفت: بخش گردشگری شهرستان در ریل توسعه قرار گرفته و انتظار می‌رود با ادامه حمایت‌ها شاهد شکوفایی نهاوند در امر گردشگری و توسعه اقتصادی آن باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما