تازه های سایت

کد مطلب: 3756
8. آبان 1391 - 6:34
نهاوند - سایت گرو به نقل ازخبرگزاری مهر: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری راه اصلی و بنیادی حل مشکلات اقتصادی کشور حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

خدایار ظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای عملیاتی شدن شعار مقام معظم رهبری سه ضلع مهم و اساسی مثلث اقتصادی جامعه یعنی مردم، تولید کنندگان و دارندگان سرمایه و دولت باید نقش و مسئولیت خود را به نحو مطلوب انجام دهند و در تمام مراحل، توسعه، خودکفایی و پیشرفت ایران اسلامی را هدف قرار دهند.

وی وظیفه دولت را پشتیبانی و حمایت از تولیدی داخلی دانست و افزود: دولت باید موانع و مشکلات بخش تولید ملی را به پائین ترین سطح کاهش دهد و با ارائه تسهیلات، کم کردن مالیات و عوارض، کوتاه کردن زمان دریافت مجوز، سرمایه گذاران را به سوی تولید ملی تشویق کند.

ظفری افزود: تولید کنندگان و سرمایه داران نیز باید با تقویت چرخه تولید کشور در تمام زمینه ها، بالا بردن کیفیت و کمیت، استفاده از فن آوری و تکنولوژی روز دنیا و اصلاح قیمت ها وظیفه خود را در اجرای فرامین مقام معظم رهبری با دقت و انجسام انجام دهند.

وی در مورد نقش و وظیفه مردم در این حرکت عظیم اظهار داشت: مردم باید به تولیدات داخلی اعتماد داشته باشند و با خرید اجناس و کالاهای ایرانی حس تشویق و ترغیب را در تولید کنندگان داخلی افزایش دهند.

ظفری افزود:هر کشوری که به دیگر کشورهای دنیا وابسته باشد همواره درمانده و محتاج است و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی می تواند این وابستگی ها را از بین ببرد.

وی گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باعث افزایش انگیزه و شکوفایی استعدادها شده و نیروهای کارآمد، توانا و نیرومند را پرورش می دهد تا نیازهای کشور را برآورده کرده و با این شیوه ایران اسلامی به هیچ کشوری وابسته و متکی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و دوراندیشی و پیش‌ بینی آینده و امروز ایران، چهار سال گذشته را با محوریت امور اقتصادی نام‌ گذاری کردند و باید به این نامگذاری‌ های مهم توجه داشت.

وی اظهار داشت: باید در مورد کلمه به کلمه نامگذاری ظریف مقام معظم رهبری برای سال جاری، فکر و تحقیق صورت گیرد تا راههای عملیاتی کردن این شعار در ابعاد مختلف جامعه و کشور مشخص شود و نگاه مردم و مسئولان به این فرمان نباید معطوف به سال جاری باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان زخم خورده انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون سعی کرده اند با نقشه های و توطئه های مختلف ملت و نظام اسلامی ایران را با شکست روبرو کنند، گفت: با لطف خداوند متعال و اراده و ایمان مردم و وحدت و همدلی در زیر سایه ولایت فقیه، دشمنان همیشه ناکام و ذلیل بوده اند.

دیدگاه شما