تازه های سایت

کد مطلب: 37528
24. ارديبهشت 1398 - 7:17
فرماندار نهاوند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان، مدیر کل و معاون صنعت، معدن و تجارت استان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان نهاوند از ۸ طرح و واحد تولیدی نهاوند جهت رفع موانع تولید بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند، پورمجاهد معاون استاندار و متین مدیر کل صمت استان از ۸ واحد تولیدی غیر فعال نهاوند لبن، نهاوند سیلیس، گلپونه، آسفالت قالیچه، شرکت تعاونی کوثر امین، شرکت گرین نوش نهاوند، شرکت نهاوند نوچین و شرکت کاسپین کوهدشت به منظور بررسی مشکلات و موانع عدم فعالیت آنها بازدید،کردند تا در صورت امکان و رفع مشکلات و موانع این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

شرایط واحدهای که مورد بازدید قرار گرفتند:

شرکت نهاوند لبن/ تعطیل

این شرکت با ظرفیت تولید ۵ هزارتن فرآوردهای لبنی در سال در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۵۰ هزار متر محوطه و اشتغالزایی ۴۸ نفر در یک شیفت احداث شده است.

این واحد تولیدی در حال حاضر بعلت مشکلات اقتصادی و تورم در پرداخت قسط مشکل دارد و تعطیل است.

شرکت گلپونه/تعطیل

این شرکت با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن فرآوردهای لبنی در سال، در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و ۱۴ هزار محوطه با اشتغالزایی ۵۰ تا ۷۰ نفر به شرط بهره برداری با ظرفیت کامل احداث شده است.

این واحد تولیدی در شرایط فعلی به علت مشکلات اقتصادی و تورم در پرداخت اقساط مشکل داردو تعطیل است.

نهاوند سیلیس/ در دست اجرا

این واحد با ظرفیت تولید ۶ هزار تن فروسیلیس در سال، در زمینی به مساحت ۴ هکتار و زیر بنای هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۷ طبقه و اشتغالزایی ۸۰ نفر در صورت ساخت می باشد.

این شرکت برای ساخت نیاز به ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

شرکت آسفالت قالیچه/ تعطیل

این شرکت در زمینی به مساحت ۶ هکتار دارای تسهیلات مصوب شده ۶۵۰ میلیون تومان می باشد، اما هنگام دریافت بانک عامل اعلام کرده است اعتبار ندارد.

این کارخانه در حال حاضر بعلت کمبود نقدینگی تعطیل است.

شرکت تعاونی کوثر امین/ تعطیل

شرکت تولید لوله های فولادی و آهنی درزدار(لوله گاز) واقع در شهرک صنعتی نهاوند، در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع احداث شده است و در حال حاضر بعلت صدور اجراییه و در تملک قرار گرفتن بانک عامل تعطیل است.

شرکت گرین نوش/ تعطیل

تولید آب معدنی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در شهر گیان احداث شده است که در حال حاضر به علت کمبود نقدینگی تعطیل است.

شرکت نهاوند نوچین/تعطیل

تولید رب و کمپوت در زمینی به مساحت ۷ هکتار و اشتغالزایی ۳۸ نفر در سه شیف به علت مشکل کمبود نقدینگی تعطیل است.

شرکت کاسپین کوهدشت

تولید مالت در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و اشتغالزایی ۴۰ نفر
برای این کارخانه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به منظور احداث تصویه خانه مصوب شده است اما محیط زیست اجازه ساخت تصویه خانه را نمی دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان در پایان این بازدیدها گفت: تلاش مدیران استان این است که کارگاه فعال شود و در واقع هدف از این بازدید فعال کردن کارگاه ها افزایش تولید ایجاد اشتغال جدید است. برخی کارگاه ها با ظرفیت کمتر در حال کار هستند تلاش می کنیم که آنها را هم طبق برنامه ارائه شده خودشان به افزایش ظرفیت تولید برسانیم.

پورمجاهد افزود: مدیران استانی باید بیشتر کمک کنند و به شهرستان‌ها سرکشی کنند تا بتوانیم مسیر توسعه استان خصوصاً در زمینه اجرای سند سه ساله استان را فراهم کنیم.

دیدگاه شما