تازه های سایت

کد مطلب: 37521
23. ارديبهشت 1398 - 13:44
نماینده مردم نهاوند در مجلس ‌ خواستار گزارش عملکرد ارز کالاهای اساسی به مجلس شد و از رییس‌جمهور درخواست کرد: به مجلس گزارش دهید که کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان چه تاثیری بر ثبات بازار و معیشت مردم داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در نطق میان‌دستور از اقدام شورای عالی امنیت ملی تشکر کرد و از حمایت سراسری مردم از این اقدام سخن گفت.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس همچنین از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحلیل وی از اوضاع منطقه و وضعیت آمریکا در جهان  تشکر کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: حمایت مردم به معنی تایید عملکرد دولت به ویژه در حوزه معیشت نبود بلکه در راستای فروپاشی هیمنه آمریکا این موجود عظیم‌الجثه شیطانی بود که دچار پوکی استخوانی است. امیدوارم با زوال زود این قدرت پوشالی کام همه مسلمانان جهان شیرین شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: آیا سزاوار است مردم برای تامین مایحتاج حداقل معیشت خود حتی برای افطار روزه در عسر و حرج باشند؟ آیا سزاوار است مردم برای افطار خرما را دانه‌ای ۴۰۰ تومان بخرند؟ اینها هیچ ربطی به تحریم ندارد. آیا سزاوار است ۱۴ میلیارد دلار اختصاص یافته به کالای اساسی به ویژه گوشت که تا فروردین ماه ۹۸ براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و وارد شد و یک شبه براساس تصمیم هیات دولت مقرر شد گوشت با ارز نیمایی خریداری شود، تفاوت  ارز ۴۲۰۰ تومان با ارز نیمایی که دو برابر است، به جیب چه کسانی رفت؟ گوشت با ارز نیمایی کیلویی ۹۰ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود در حالی که قرار بود با ارز ۴۲۰۰ تومان به قیمت ۴۰۰۰۰ تومان فروخته شود. سودِ رانتی که دودش به چشم فقرا و نیازمندان رفت به جیب چه کسانی رفت؟

بهرام‌نیا خواستار گزارش عملکرد ارز کالاهای اساسی به مجلس شد و از رییس‌جمهور درخواست کرد: به مجلس گزارش دهید که کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان چه تاثیر بر ثبات بازار و معیشت مردم داشت. طبق گزارش منتشره ۳۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به شخصیتهای حقیقی و حقوقی پرداخت شد که کالاهای ثبت شده با زمینه تخصصی دریافت‌کنندگان سنخیت نداشت. دولت در این زمینه شفاف‌سازی کند و بگوید عایدی این پرداخت‌های نجومی کجا رفت.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس بر لزوم وحدت نظر و یکپارچگی در بیان مواضع در مقابل تحرکات غربی‌ها را یک اصل دانست و خطاب به معاون سیاسی وزیر امور خارجه انتقاد کرد: چه لزومی داشت که درباره برادران و خواهران افاغنه موضع‌گیری کنید؟

وی در تذکری به وزیر ورزش، از وی نسبت به عمل نکردن به وعده‌هایش انتقاد کرد و گفت: مگر دو بار قول افتتاح استخر سرپوشیده سالن چند منظوره در نهاوند را به مردم نجیب و انقلابی ندادید؟ آیا این وعده‌ها بی‌عمل دهن‌کجی به مردم و ملت عزیز ایران اسلامی نیست؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما