تازه های سایت

کد مطلب: 3751
8. آبان 1391 - 6:29
نهاوند - سایت گرو به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: مراکز درمانی نهاوند با کمبود پرستار مواجه هستند.

عباس سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیمارستان نهاوند با توجه به افزایش تختهای بیمارستانی نهاوند با مشکل کمبود پرستار در بخش های مختلف درمانی مواجه است.

سلگی با تاکید بر اینکه در زمینه آموزش به پرستاران نیز خلا و مشکلاتی وجود دارد، گفت: در حال حاضر در ایران و در مناسب ترین وضعیت برای هر دو تخت یک پرستار وجود دارد و اگر روزی به این ایده آل دست یابیم که هر تخت سی سی یو یک پرستار داشته باشد به تحول بزرگی دست یافته ایم.

شهرستان نهاوند یک بیمارستان 186 تختخوابی دارد

وی گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای یک بیمارستان 186 تختخوابی با بخش های مختلف داخلی، سی سی یو، آی سی یو، دیالیز، زایشگاه، جراحی مردان و زنان، اورژانس، قلب و عروق و بخش نوزادان است که ضریب اشغال تخت آن 70 درصد است.

سلگی گفت: بیمارستان آیت الله شهید محمدعلی حیدری نهاوند نیز 35 تخت فعال دارد که عمل های جراحی گوش، حلق و بینی و چشم در آن انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای 30 پزشک متخصص، 12 پزشک عمومی در اورژانس و 90 پرستار است که جوابگوی نیازهای پزشکی شهرستان نهاوند نیست.

سال آینده بیمارستان دولتی 162 تختخوابی نهاوند به بهره برداری می رسد

وی با اشاره به اینکه در سال آینده بیمارستان دولتی 162 تختخوابی نهاوند نیز به بهره برداری می رسد، گفت: با توجه به وجود دانشکده پیراپزشکی نهاوند مسئولان مربوطه و وزارات بهداشت و درمان می توانند با اضافه کردن رشته پرستاری به این دانشکده مشکل کمبود پزشک مراکز درمانی نهاوند و شهرهای همجوار را حل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری توامان پزشک و پرستار در روند بهبود بیماری نقش بسزایی دارد، گفت: پرستاران در بخشهای ویژه جایگاه کلیدی دارند، زیرا نخستین شخصی است که آریتمی بیمار و ایست قلبی وی را در می‌یابد و می‌تواند در صورت اجازه و تا زمان رسیدن پزشک بر بالین بیمار اقدامات اولیه نظیر تزریق دارو و شوک را انجام دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: همچنین اقدامات مراقبتی بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند بر عهده پرستاران است.

کف استاندارد پرستار در دنیا به ازای هر تخت در 24 ساعت، دو پرستار است

سلگی گفت: کف استاندارد پرستار در دنیا به ازای هر تخت در 24 ساعت، دو پرستار است این درحالی است که این میزان در ایران، نیم نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه دادن مجوز استخدام یا پست سازمانی، مشکل حضور پرستاران را حل نمی کند، گفت: باید جاذبه های خدمتی را بالا برد و از سوی دیگر باید با پرداخت های عادلانه، پرداخت های تبعیض آمیز در جامعه پرستاری را برطرف کرد.

دیدگاه شما