تازه های سایت

کد مطلب: 37499
20. ارديبهشت 1398 - 11:03
هفته بیست و نهم لیگ برتر شنبه برگزار می‌شود و پرسپولیس امیدوار است در این روز برای سومین مرتبه متوالی قهرمان شود اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و شاید سپاهان و استقلال سرنوشت دیگری رقم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هفته بیست و نهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود. در حال حاضر سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی هستند. اگرچه بسیاری از کارشناسان پرسپولیس را شانس اول قهرمانی هجدهمین دوره لیگ برتر می‌دانند اما فوتبال قابل پیش بینی نیست همانطور که خوش‌بین‌ترین طرفدار لیورپول هم تصور نمی‌کرد تیم محبوبش ۴ گل به بارسلونا بزند اما این اتفاق رخ داد. بنابراین روی کاغذ سپاهان و استقلال هم شانس قهرمانی دارند حتی پدیده هم بخت اندکی برای قهرمانی دارد به شرطی که سه تیم اول جدول ببازند و پدیده هر دو بازی را ببرد.

بیشتر بخوانید:

نادری: از خدا می‌خواهم در پرسپولیس بمانم

در انتهای جدول هم رقابت میلی‌متری بین نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت در جریان است و یکی از این دو تیم هم به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم؛

پرسپولیس - ماشین سازی تبریز؛ جشن قهرمانی بدون جام!

پرسپولیس ناکام بزرگ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ لقب گرفت. نایب قهرمان دوره قبل که در این فصل در مرحله گروهی با آسیا وداع کرد. با این حال هواداران پرسپولیس امیدوارند شنبه شب با پیروزی مقابل تیم ماشین سازی تبریز سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را جشن بگیرند. هرچند در این صورت هم سازمان لیگ جام قهرمانی را در هفته پایانی در شهر جم بوشهر به بازیکنان پرسپولیس اهدا خواهد کرد. با این حال اکثر بلیت‌های بازی پرسپولیس و ماشین سازی به فروش رفته است و برانکو و شاگردانش دوست ندارند که این خیل هواداران مشتاق خود را ناراحت از ورزشگاه آزادی به خانه بفرستند.

ماشین سازی تبریز هم با تمام توان مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد تا حداقل در حد توان بتوان در راه سومین قهرمانی پرسپولیس مشکل ایجاد کند. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. اکنون پرسپولیس به دنبال دومین برد مقابل ماشین سازی است و امیدوار است که سپاهان و استقلال امتیاز از دست بدهند تا سومین قهرمانی اش را بدون جام در ورزشگاه ازادی جشن بگیرد.

سپیدرود رشت - نساجی مازندران؛ تلاش برای بقا

بازی این دو تیم شمالی همواره دیدنی و جذاب است بخصوص اینکه در این بازی سپیدرود در خطر سقوط است و با تمام توان برای برد بازی خواهد کرد. در بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید اما اکنون نساجی دیگر نیاز مبرمی به پیروزی ندارد و بنابراین بعید است که بازیکنان این تیم بخواهند مثل سپیدرودی‌ها خودشان را به آب و آتش بزنند. سپیدرود اگر بتواند پیروز شود هم ماندنش در لیگ برتر قطعی نیست و باید امیدوار باشد که پیکان از نفت مسجدسلیمان امتیاز بگیرد.

ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان؛ نبرد برای ششمی

ذوب آهن یک تیم با کلاس و با کیفیت آسیایی شده است تیمی که با کامبک‌های رویایی در آسیا توانست به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و در بهترین وضعیت فنی و روحی خود قرار دارد هرچند باشگاه ذوب آهن مثل تیمش اکنون بی‌حاشیه نیست و چالش‌های پرسرو صدای هیات مدیره باشگاه با سعید آذری مدیرعامل باشگاه شرایط عجیبی را در ذوب آهن رقم زده است با این حال ذوب آهن در تلاش است که با یک پله صعود در جدول لیگ خود را به رده ششم برسد.

فولاد خوزستان هم که روی پله ششم ایستاده نمی‌خواهد این رتبه را از دست بدهد و باید دید تقابل علیرضا منصوریان با افشین قطبی در این دیدار چه خواهد شد. سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس بازی جذابی را می‌توانند رقم بزنند.

پدیده شهر خودرود - سپاهان؛ دربی گل‌محمدی و قلعه‌نویی!

حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد برگزار می‌شود جایی که سپاهان تیم دوم جدول در رویای قهرمانی است. هواداران این تیم امیدوارند با امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها به قهرمانی برسند اما در این مسیر در حال حاضر بزرگترین مشکل شکست دادن تیم پدیده است. یحیی گل‌محمدی تیم منسجمی را در مشهد درست کرده و فوتبال مشهد این مرتبه با پدیده زنده شده است. در این بازی هم شاهد نبرد سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس هستیم. گل‌محمدی و قلعه‌نویی به خوبی از تفکرات فوتبالی همدیگر شناخت دارند. بازی رفت را سپاهان یک بر صفر برد. هواداران پرسپولیس چشم‌شان به بازی در تهران است و گوش‌شان به نتیجه این مسابقه است تا با کمک گل‌محمدی قهرمان زودهنگام لیگ برتر شوند.

تراکتورسازی تبریز- پارس جنوبی جم؛ تلاش برای آسیایی شدن

روند نزولی تراکتورسازی بعد از باخت عجیب به سپیدرود آغاز شد و این تیم ۴ هفته است که پیروز نشده است و به همین دلیل اکنون روی پله پنجم جدول لیگ ایستاده و در تلاش است تا شاید بتواند در لیگ برتر سهمیه آسیایی بگیرد. پارس جنوبی هم ۴ هفته است که رنگ برد را ندیده وسه باخت و یک مساوی در ۴ بازی آخرش داشته است و این تیم برعکس تراکتورسازی دیگر برای بردن بی‌تابی نمی‌کند زیرا مشکلات مالی باشگاه باعث شده که بازیکنان این تیم برای پایان لیگ لحظه شماری بکنند! بخصوص اینکه دغدغه سقوط را هم ندارند. بازی رفت را تراکتورسازی یک بر صفر برده بود.تراکتورسازی دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد اما قطعاً قرمزپوشان تبریزی برای رسیدن به رتبه‌ای بهتر از پنجمی تلاش خواهند کرد.

استقلال خوزستان - سایپا؛ اولین برد نارنجی‌پوشان با مربی جدید؟

آبی پوشان اهوازی که چند فصل قبل قهرمان لیگ برتر شدند اکنون به لیگ یک سقوط کرده‌اند ولی مجبورند که در دو هفته پایانی لیگ به میدان بروند. سایپا هم بعد از برکناری علی دایی می‌خواهد شرایط را برای ابراهیم صادقی سرمربی جدید تیمش بهتر کند. این بازی بهترین فرصت برای نارنجی‌پوشان تهرانی است که با سرمربی جدید خود به اولین برد برسند زیرا آبی‌های اهواز انگیزه‌ای برای بازی ندارند! بازی رفت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. اکنون هم گرمای هوا بزرگترین حریف سایپا در اهواز است.

پیکان - نفت مسجدسلیمان؛ امید به بقا

پیکان که روی پله دهم جدول لیگ ایستاده است برای رسیدن به رتبه تک رقمی در لیگ تلاش می‌کند و نفت مسجدسلیمان هم به دنبال بقاست. فیروز کریمی هرچه از مربیگری بلد است را باید در این دو هفته آخر لیگ رو کند تا تیمش را در لیگ برتر حفظ کند. حسین فرکی هم در گذشته‌های نه چندان دور یکبار تجربه قرار گرفتن در خطر سقوط را با نفت تهران داشته است. نتیجه این بازی بیشتر از همه برای هواداران سپیدرود اهمیت دارد. بازی رفت را هم نفت با نتیجه یک بر صفر برده است.

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران؛ بازی در برزیل ایران بدون گلزنان!

این بازی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد موتور صنعت نفت به تازگی روشن شده و ۴ برد متوالی در لیگ برتر زردپوشان برزیلی آبادان را به رده نهم جدول لیگ رسانده است. فوتبالدوستان آبادانی عاشق صنعت نفت هستند و قطعاً روز سختی را برای استقلال رقم خواهند زد. استقلال هم بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا حاشیه‌هایش بیش از گذشته شده است. اکنون فرهاد مجیدی سکان‌دار هدایت آبی پوشان است. استقلال با شفر ۳ بر صفر نفت آبادان را شکست داده بود ولی به جز شفر ۲ گلزن دیگر آن بازی هم دیگر در استقلال نیستند. صیادمنش به تیم ترکیه‌ای فروخته شده و طارق همام را هم مجیدی اخراج کرده است! استقلال اگر می‌خواهد فصل آینده دوباره در آسیا حضور داشته باشد باید نوار بردهای زردپوشان برزیلی آبادان را قطع کند که کاری دشوار است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر:

شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰

پرسپولیس – ماشین سازی / ورزشگاه آزادی تهران

داور: کوپال ناظمی

کمک‌ها: حسن ظهیری – محمد هاشمی نسب

کمک داوران اضافی: موعود بنیادی فر – محمد باقر پورباقر

داور چهارم: بابک داوری

ناظر داوری: عبود سنگاشکن

سپید رود رشت – نساجی مازندران / ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: مهدی سیدعلی

کمک‌ها: رضا سخندان – سعید علی نژادیان

کمک داوران اضافی: علی صفایی – یاسر همرنگ

داور چهارم: مهدی عالیقدر

ناظر داوری: محسن ترکی

ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان / ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

داور: حسین زیاری

کمک‌ها: محمدرسول ذورقی – علیرضا مرادی

کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – مجید محمدی

داور چهارم: مهدی صناعی

ناظر داوری: حیدر شکور

پدیده – سپاهان / ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

داور: علیرضا فغانی

کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: رضا عادل – علی میرغفاری

داور چهارم: محمدجواد مداح

ناظر داوری: علیرضا کهوری

تراکتورسازی تبریز – پارس جنوبی / ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: وحید کاظمی

کمک‌ها: آرمان اسعدی – یعقوب حجتی

کمک داوران اضافی: پیام حیدری – عبدالنبی پورخلف

داور چهارم: هیوا بهمنی

ناظر داوری: بهرام مهرپیما

استقلال خوزستان – سایپا تهران / ورزشگاه غدیر اهواز

داور: کمیل غلامی

کمک‌ها: حسین مرادی – مهدی سیفی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده –روح الله شریفی

داور چهارم: فرهاد مروجی

ناظر داوری: محمدجواد تقی پور

پیکان تهران – نفت مسجد سلیمان / ورزشگاه شهدا شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی

کمک‌ها: محمدرضا منصوری – محمد عطایی

کمک داوران اضافی: علی بای – احمد محمدی

داور چهارم: احد سلطانی

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

صنعت نفت آبادان – استقلال تهران / ورزشگاه تختی آبادان

داور: محمدرضا اکبریان

کمک‌ها: مهدی الوندی – جلیل شعرانی

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – کیوان علی محمدی

داور چهارم: اسد حاج محمدی

ناظر داوری: ایرج نظری

منبع: فارس

دیدگاه شما