تازه های سایت

کد مطلب: 37454
15. ارديبهشت 1398 - 8:48
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور و تورم بالای موجود افزایش نرخ بنزین منطقی و به صلاح نيست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: در شرایط فعلی که دلال‌ها و واسطه‌ها تعیین‌کننده اقتصاد کشور هستند افزایش نرخ بنزین باعث سوء استفاده این قشر شده و باعث تشدید مشکلات موجود و بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها و در نتیجه رشد تورم می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی، نگاه مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی به افزایش نرخ بنزین نگاه مثبتی نیست، لذا باید با منطق و در نظر گرفتن واقعیت‌ها به این کار دست زد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجلس در برنامه پنجم توسعه دولت را موظف کرده بود در یک فرایند پنج ساله و به صورت تدریجی قیمت بنزین را با یک شیب ملایم افزایش دهد گفت: دولت باید مطابق برنامه توسعه، نرخ بنزین را با شیب ملایم افزایش می‌داد که این کار را نکرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین مشکلات را تشدید خواهد کرد افزود: البته متعادل کردن نرخ بنزین به دلیل پایین بودن قیمت فعلی آن امری لازم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نرخ بنزین در کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه یک‌ششم است که این مساله باعث قاچاق سوخت به خارج از کشور می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: دولت در حال حاضر برای تامین سوخت یارانه پنهان پرداخت می‌کند و ‌از سوی دیگر با توجه به اینکه میزان دریافت یارانه دهک دهم 10 برابر دهک اول است که برای از بین بردن این نابرابری‌ها و کاهش هزینه‌های دولت باید قیمت آن متعادل و منطقی باشد.

وی افزود: بنزین یکی از منابع ملی ماست و موظفیم از این منبع ملی صیانت کرده و آن‌‌‌‌‌ را بیهوده هدر ندهیم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه باید قیمت بنزین متعادل شود اما این افزایش شرایط و زمان خاص خود را می‌طلبد که باید در زمان ثبات اقتصادی و تثبیت نرخ‌ها این کار صورت گیرد تاکید کرد: البته چنانچه افزایش نرخ بنزین با تصمیم شورای هماهنگی سه قوه صورت گیرد حکم قانون را یافته و لازم‌الاجراست در غیر این صورت با افزایش قیمت آن در شرایط کنونی موافق نیستیم./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما