تازه های سایت

کد مطلب: 37375
4. ارديبهشت 1398 - 21:12
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مجلس نظر مساعدی برای افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه زمزمه‌هایی برای افزایش قیمت بنزین در دولت شنیده می‌شود اظهار کرد: البته این صحبت‌ها هنوز به صورت رسمی انجام نشده است و ما نیز نقل قول‎ها را شنیدیم.

وی با بیان اینکه مجلس نظر مساعدی برای افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی ندارد افزود: با توجه به وضعیت درآمدها، تورم، اشتغال و وضعیت اقتصاد نامناسب مجلس تمایلی به این کار ندارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت پنج سال وقت داشت نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام‌کند تصریح کرد: دولت باید به مرور نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام می‌کرد که انجام نداده است، اگر بخواهد در شرایط فعلی دست به این اقدام بزند، پذیرش آن در جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مجلس به دولت اختیار داده بود طی پنج سال حامل‌های انرژی را گران کند ادامه داد: اما در افزایش قیمت بنزین نظر مجلس نیز اثرگذار است.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخگو باشد که چرا در طول پنج سال اقدام منطقی در افزایش حامل‌های انرژی انجام نداده است خاطرنشان کرد: در کشورهای همسایه بنزین تا قیمت 6 هزار تومان به ازای هر لیتر دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاوت قیمت باعث قاچاق سوخت می‌شود گفت: 10 تا 11 میلیون لیتر روزانه به صورت قاچاق سوخت از کشور خارج می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه‌ بنزین از جیب دهک‌های پایین جامعه به جیب دهک‌های بالای جامعه می‌رود اظهار کرد: تفاوت یارانه پنهان انرژی بین دهک اول و دهم، 10 برابر است.

وی افزود: دهک پایین حدود 18 هزار تومان دریافت می‌کند در حالی که دهک دهم حدود 190 هزار تومان عایدی دارد که ناعادلانه است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما