تازه های سایت

کد مطلب: 37374
4. ارديبهشت 1398 - 21:10
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اجرای مرحله دوم طرح ملی فلورایدتراپی برای 17 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران از مرحله دوم طرح ملی وارنیش فلوراید در مدارس نهاوند خبر داد و اظهار کرد: مرحله دوم طرح ملی فلورایدتراپی برای 17 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان نهاوند اجرا شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار دارند و از خدمات طرح ارتقای سلامت دهان و دندان بهره‌‌مند می‌شوند گفت: این طرح به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان به صورت رایگان در بین 17 دانش‌آموز دختر و پسر از مقطع پیش‌دبستانی و دبستان اجرا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه در طول اجرای این طرح آموزش‌های لازم توسط کارشناسان بهداشت مدارس و مراقبان سلامت به دانش‌آموز ارائه می‌شود افزود:‌ پس از این مرحله به کمک تیم اعزامی کارشناسان مراقب سلامت وارنیش فلوراید اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وارنیش فلورایدتراپی در کاهش پوسیدگی دندان‌های کودکان گفت: وارنیش فلوراید ماده‌ای نیمه مایع و چسبنده و حاوی فلوراید است که در تماس با دندان‌ها به‌ تدریج آزاد می‌شود و تا بیش از 30 درصد ازپوسیدگی دندان‌ها کاهش پیدا می‌کند.

دارابی با بیان اینکه امیدواریم با اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی مناسب زمینه خود مراقبتی دهان و دندان را در جامعه نهادینه کنیم افزود: مرحله اول طرح وارنیش فلورایدتراپی پاییز سال 97 اجرا شد و مرحله دوم آن از 17 فروردین امسال آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی در ادامه به اجرای طرح «خدمات پایه سلامت کارکنان دولت» در هفته سلامت اشاره کرد و گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی کارکنان ادارات و افزایش راندمان کاری لازم است و طرح خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در نهاوند در این راستا اجرا می‌‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه گستره این طرح بسیار وسیع و از آمادگی در برابر بحران‌های سلامت تا سلامت رفتاری افرادی را شامل می‌شود افزود: نکته مهم این طرح الزام اجرا با اعتبارات درون‌سازمان‌ها و ادارات دولتی با تدابیری از جمله صرفه‌جویی در مصرف و مدیریت منابع مالی است.

وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های طرح خدمات پایه سلامت کارکنان دولت را خود مراقبتی  سازمانی دانست و گفت: این خود مراقبتی یک فرآیند مشارکتی و فعال است که برای ارتقای سلامت کارکنان، مشتریان و تمام ذی‌نفعان سلامت در آن سازمان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما