تازه های سایت

کد مطلب: 37182
10. فروردين 1398 - 8:26
اداره کل هواشناسی استان همدان با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید از روز شنبه (فردا) تا روز سه شنبه در استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بررسی آخرین نقشه­های پیش­یابی و خروجی مدل های هواشناسی شاهد ورود سامانه بارشی فعال به استان از اواخر وقت شنبه به استان خواهیم بود که تا صبح سه شنبه در استان موجب بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است: اوج بارش ها در ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود و در کل در استان همدان به دلیل تشدید بارش ها آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها در سطح استان پیش بینی می شود.
این اطلاعیه می افزاید: کندی تردد و اختلال در جریان ترافیک شهری و راههای ارتباطی بین شهری در هنگام تردد وسایل نقلیه و کاهش قابل ملاحظه دید به دلیل کولاک و مه آلودگی به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان پیش بینی می شود.
هواشناسی همدان در این اطلاعیه آورده است: به دلیل وزش باد شدید در برخی از ساعات به ویژه در روز های یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه احتمال خسارت به تابلو ها و بنرهای تبلیغاتی و سایر موارد در استان وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان نیز در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه جدید، موج دوم بارش های سیل آسا از شنبه 10 فروردین همدان را فرا می گیرد.
سید محسن موسوی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در 24 ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی ابر، احتمال رگبار پراکنده باران، ریزش پراکنده برف و رعد و برق در آسمان استان وجود دارد.
وی با اشاره اینکه سامانه بارشی جدید، باران شدید و وزش باد شدید را در پی دارد توصیه کرد: نکات ایمنی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، بنر و داربست رعایت شود.
موسوی ادامه داد: بارش های این سامانه ممکن است موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر، اختلال در تردد جاده ای، طغیات رودخانه ها و شکستن شاخه درختان شود.
وی عنوان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه در استان، دمای کمینه (صبحگاهی) بین یک تا سه درجه سانتیگراد و دمای بیشینه (روزانه) بین 2 تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
موسوی تاکید کرد: سامانه بارشی که روز شنبه وارد استان می شود به اندازه سامانه قبلی قدرت دارد و موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: بهار با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و نهاوند با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
گفتنی است، بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال آبی امسال، بارش های استان نسبت به بلند مدت سه برابر افزایش داشته و موجب ترسالی در استان شده است.
9904/2087

انتهای پیام /*

دیدگاه شما