تازه های سایت

کد مطلب: 37166
8. فروردين 1398 - 9:53
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزانی که زمینهای زراعی آنها بر اثر بارندگی های اخیر خسارت دیده گزارش خسارتها را به مرکز خدمات کشاورزی منطقه خود اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند گفت: با توجه به بارش های اخیر و نظر به اینکه خسارت وارده به اراضی کشاورزی نیاز به بازدید کارشناس حوزه مرکز خدمات کشاورزی دارد؛ مقتضی است کشاورزان عزیزی که به آنها  خسارت وارد شده است به مرکز خدمات منطقه خود مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: کشاورزان مساحت دقیق اراضی تحت مالکیت و کشت مربوط را به مرکز خدمات جهاد کشاورزی منطقه خود اعلام کنند تا بازدید و بررسی و ارزیابی خسارت توسط کارشناس مرکز خدمات مربوطه انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در هنگام بارندگی های اخیر در جهت کاهش خسارت ها به همراه کارشناسان از سایت های پرورش ماهی شهرستان بازدید شد و تذکرات و راهنمایی ها به متولیان ارائه شد.

وی گفت: با توجه به شدت بارش برف و باران در چند روز گذشته در شهرستان به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی، دریچه ی کنترل و تنظیم آب ، استخرهای نوزاد ماهی و پیش پرواری مورد بازدید قرار گرفت.

خردمند اظهار داشت: میزان دبی و آب خروجی و ورودی استخرهای پرورش ماهی نیز در این روزها کنترل و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بارشهای شدید باران جهت ته نشین شدن ذرات معلق در آب و کنترل آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی تدابیر لازم انجام گرفته است.

در روزهای اخیر شهرستان نهاوند یا بیش از 120 میلیمتر بارش یکی از پربارشترین مناطق کشور بود و وقوع سیلاب باعث بروز خساراتی به زمینهای زراعی شده است که پس از بررسی و جمع بندی میزان این خسارات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما