تازه های سایت

کد مطلب: 37163
8. فروردين 1398 - 9:34
رئیس میراث فرهنگی نهاوند:
پل تاریخی زرامین نهاوند مرمت می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: پل تاریخی پیل لاغه(زرامین) که در اثر بارش‌های اخیر از ناحیه شانه جاده دچار خسارت شده بود مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با بیان اینکه پل تاریخی پیل لاغه(زرامین) که در اثر بارش‌های اخیر از ناحیه شانه جاده دچار خسارت شده بود مرمت و بازسازی می‌شود اظهار کرد: خوشبختانه سازه اصلی پل آسیبی ندیده و فقط شانه آن ریزش کرده که پس از بازدید فرماندار کار سپردن آن به پیمانکار انجام گرفت و در اسرع وقت مرمت می‌شود.

وی در خصوص جایگزین کردن راه ارتباطی روستای دهبوره گفت: با توجه به قطع راه ارتباطی روستای دهبوره به علت ریزش این پل به رانندگان توصیه شده تا زمان تعمیر پل و تسطیح بخش آسیب‌دیده از سوی اداره راه شهرستان از راه روستای زرامین استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: پل آجری زرامین معروف به پیل لاغه در سه کیلومتری جنوب غربی شهرستان نهاوند و در کنار جاده قدیم روستای زرامین بر روی یکی از شعبات رودخانه گاماسیاب احداث شده است و در حال حاضر محور ارتباطی روستای دهبوره را به هم متصل می‌کند.

وی افزود: این پل دارای یک دهانه با قوس جناغی از بناهای دوره قاجار است که در حال حاضر با گسترده کردن طول گذر پل تبدیل به پل جاده‌ای شده‌ است.

قابل ذکر است که این اثر در تاریخ 25 اسفند 1380 با شماره ثبت 5036 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما