تازه های سایت

کد مطلب: 37150
6. فروردين 1398 - 11:27
فرماندار نهاوند گفت: به منظور خدما‌ت‌رسانی مطلوب در ایام نوروز و همچنین آمادگی در برابر بحران های احتمالی مدیران شهرستان مرخصی های خود را به بعد از تعطیلات موکول کنند و در شهرستان حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در ستاد بحران و ستاد اجرایی خدمات سفر نهاوند اظهار کرد: مسوولان باید بدانند هر زمان که از مردم فاصله گرفته‌اند کارها با ایراد مواجه شده و برعکس هر موقع که با مردم بوده‌اند توانسته‌اند بر مشکلات و بحران‌ها فائق آیند.

وی افزود: مردم ما مردمی بی نظیر هستند که همه سختی ها را تحمل کرده و پشتیبان انقلاب بوده‌اند لذا باید خدمت لازم را به آنها ارائه کرد.

فرماندار شهرستان نهاوند بر آماده سازی امکانات لازم قبل ار وقوع بحران تاکید کرد و گفت: برای سرعت عمل در خدمتت رسانی و مقابله با بحران لازم است مسوولانن ذیربط امکانات لازم را شناسایی و در صورت نیاز از بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

وی به وضعیت بارش های امروز در نهاوند اشاره کرد و گفت: بر اثر رعد و برق یک پست از دو پست برق نهاوند دچار آسیب‌دیدگی و از مدار خارج شد که در اثر آن حدود نیمی از شهر دچار خاموشی شد اما ظرف دو ساعت مشکل برطرف شد و در حال حاضر همه روستاها دارای برق هستند.

ناصری افزود: در خصوص وضعیت آب شهر نهاوند نیز بر اثر شکستگی شبکه در دو منطقه شهری قطعی آب به وجود آمد که مشکل این دو منطقه توسط آبفای شهری برطرف شد.

وی گفت: خوشبختانه در سطح شهر یا روستا مشکلات خاصی بوجود نیامد اما در سطح روستاها آبگرفتگی و بالا آمدن آب باعث خسارت به مزارع شد که از بخشداران انتظار می‌رود با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی میزان خسارات وارده را برآورد کرده و آن را اعلام کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: تا پایان روز چهارم ۲۷ هزار نفر از مراکز گردشگری نهاوند بازدید کرده و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مراکز اسکان پذیرش شده‌اند.

وی در پایان از مدیران ادارات خواست در غرفه‌های نمایشگاه صنایع بومی و محلی به صورت روزانه حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه با اقدام عملی مسئولین باید در پایان سال شاهد تحقق صددرصدی این مهم باشیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طرف دولت و همچنین ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی باید پایان سال ۹۸ در این حوزه خوش بدرخشیم و ببینیم که در ابتدای سال کجا بودیم و آخر سال به کجا خواهیم رسید.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه به این مهم در جلسه شورای اداری به‌صورت دقیق و جامع به آن خواهیم پرداخت، گفت: اگر تولید رونق بگیرد مطمئناً در همه زمینه‌ها شاهد پیشرفت همه‌جانبه خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط ویژه شهرستان در بحث گردشگری و وجود ظرفیت‌های غنی، گفت: خوشبختانه در سال گذشته در حوزه گردشگری با توجه به توان موجود دستگاه‌های شهرستانی و استانی اقدامات خوبی انجام شد اما همچنان جای کار وجود دارد.

مردم شرایط و تنگناهای اقتصادی موجود را می‌بینند و درک می‌کنند

ناصری با تأکید بر اینکه مردم شرایط و تنگناهای اقتصادی موجود را می‌بینند و درک می‌کنند، گفت: یقین دارم در سال ۹۸ مشکلاتی را که در سال گذشته پشت سر گذاشتم نخواهیم داشت چراکه دشمنان ایران اسلامی در طول سال گذشته هر چه را در توان داشتند عملی کردند و ما نیز با کوله‌باری از تجربه برای خدمت در سال جاری آماده هستیم.

وی با اشاره به برگزاری ۸ نوروز گاه در شهرستان نهاوند و تدارک برنامه‌های جانبی همچون نمایشگاه گردشگری و آئین‌های بومی و محلی شهرستان، گفت: بارش باران اخیر در کشور تا حدودی برنامه‌های نوروز گاهی شهرستان را تحت‌الشعاع قرارداد اما همچنان با تمام توان در روزهای آینده به اجرای آن خواهیم پرداخت.

فرماندار نهاوند گفت: از فردا با توجه به آغاز دور جدید سفرها در روزهای آینده باید اقداماتی همچون تقویت روشنایی پارک کوثر و نمایشگاه گردشگری و دستاوردهای بومی محلی شهرستان در دستور کار اداره برق قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران در تمامی مسائل و همه زمینه‌ها همیشه و همه‌جا در کنار مسئولین قرار دارند، گفت: خبرنگاران جز در جلسات شورای تأمین نیاز به دعوت و همچنین اجازه برای ورود به جلسات ندارند و می‌توانند به‌عنوان نماینده افکار عمومی در همه جلسات حضور پیدا کنند.

ناصری بابیان اینکه اصحاب رسانه ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق شعار سال هستند و می‌توانند با قلم خود در این راه نقش مهمی ایفا کنند، گفت: مدیران شهرستان باید برای انعکاس آنچه انجام می‌شود با رسانه‌ها ارتباط مستمر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از رسانه‌ها به معنای ناامیدی مردم است لذا مسئولین باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار نهاوند با اشاره به بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان و ایجاد مشکل برای شهروندان و مسافران نوروزی گفت: خواسته‌های ما از مدیران با توجه به توانایی و امکانات موجود آن‌ها است لذا انتظار داریم مدیران بحران و مدیریت بحران فرمانداری در لحظه در راستای کاهش مشکلات و خسارات بلایای طبیعی اقدام کند.

۹ مرکز اسکان و چند سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران در نهاوند در نظر گرفته شده است وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها مجموعاً ۹ مرکز اسکان و چند سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران در نهاوند در نظر گرفته شده است.

ناصری ادامه داد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته میزان ریزش نزولات آسمانی در شهرستان بیش از ۸۳ میلی‌متر بوده و با ورود دستگاه‌های خدماتی و امدادی و بکار گیری ادوات راه‌سازی مشکل بحرانی در شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه آب، برق، گاز و تلفن مشکل جدی در شهرستان وجود ندارد و برخی موارد جزئی نیز در دست رفع عیب هستند.

رئیس اداره راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نهاوند نیز در ادامه، گفت: در حال حاضر تمامی اکیپ‌های راهداری شهرستان در آماده‌باش کامل هستند و این مهم تا ۱۷ فرودین ادامه خواهد داشت.

وحید صفدری افزود: در حال حاضر ۳ مرکز خدمات رفاهی در محورهای شهرستان فعالیت دارند و همچنین مرکز معاینه فنی نیز آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان هستند.

رئیس اداره راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نهاوند، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز حدود ۳ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری جابجا شده‌اند که با توجه به آغاز دور جدید سفرها این مهم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما