تازه های سایت

کد مطلب: 37142
5. فروردين 1398 - 12:08
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از 2 هزار نفر به زیارت آستان مقدس امامزادگان شهرستان می‌روند گفت: طرح آرامش بهاری در پنج امامزاده نهاوند در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی ویژه زائران از 28 اسفندماه در پنج بقعه این شهرستان آغاز شده است اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح و خدمت‌رسانی به زائران، ستاد آرامش بهاری نهاوند از ماه گذشته فعالیت خود را شروع کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند استقبال مردم از طرح آرامش بهاری و حضور در آستان مقدس امامزاده‌ها را مطلوب عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی به زائران بازیدهای خوبی از این اماکن می‌شود به گونه‌ای که به طور متوسط روزانه بیش از 2 هزار نفر برای زیارت امامزاده‌ها به این اماکن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های طرح آرامش بهاری برپایی خیمه‌های معرفت است که در این راستا در بخش کودکان، مشاوره خانواده، تبلیغ دینی، پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی و ایستگاه وقف غرفه‌هایی برپا شده است.

اسدپور از برپایی سه خیمه معرفت در جوار شاهزاده محمد(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده جعفر(ع) خبر داد و گفت: برپایی خیمه های معرفت یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری است که در سه امامزاده شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این بقاع متبرکه سه مبلغ بومی و سه مبلغ از شهر قم به نهاوند اعزام شدند و مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: در راستای برپایی خیمه‌های معرفت علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی مسابقات نقاشی و هنری در غرفه ها برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان نیز جوایزی اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 23 بقعه متبرکه، 19 امامزاده و یک سقاخانه در نهاوند به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما