تازه های سایت

کد مطلب: 37102
29. اسفند 1397 - 9:39
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند:
۱۴ تن گوشت مرغ با نرخ تعادلی در نهاوند توزیع شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: به منظور تنظیم بازار مصرف عید تا کنون ۱۴۳ تن پرتقال و سیب و ۱۴ تن گوشت مرغ با نرخ مصوب تعادل بازار در نهاوند توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان گفت: معمولا با توجه به افزایش تقاضای میوه و گوشت در ایام منتهی به سال نو نرخ کالاهای اساسی تا حدودی با افزایش مواجه می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از این وضعیت طی چند روز گذشته 103 تن پرتقال به قیمت هر کیلو 4 هزار تومان و 40 تن سیب با نرخ تعادلی هر کیلو 6 هزار تومان از طریق 6 مرکز بین مصرف‌کنندگان توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: به منظور جلوگیری از ادامه افزایش قیمت مرغ 14 تن گوشت مرغ با نرخ هر کیلو 12 هزار تومان از طریق پنج مرکز فروش بین مصرف‌کنندگان توزیع شده است.

وی گفت: البته علاوه بر این تاکنون چندین تن گوشت منجمد و گرم از طریق اتحادیه‌های مصرف بین بازنشستگان فرهنگی و دیگر دستگاه‌های اداری توزیع شده است.

ترابیان توزیع اقلام را در کنترل بازار مصرف عید موثر دانست و گفت: با توجه به تقاضای بالای کالاهای فوق در ایام عید که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، توزیع کالاهای با نرخ تعادلی می‌تواند تا حدودی بازار را تنظیم و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی گفت: به منظور تنظیم بازار پایان سال علاوه بر توزیع میوه و گوشت، طرح نظارت بر بازار مصرف با همکاری دستگاه‌های اجرایی و انتظامی از ابتدای اسفندماه به اجرا درآمده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: در اجرای طرح نظارت بر بازار، گشت‌های مشترکی با تعزیرات حکومتی، ناجا و مراکز بهداشت و درمان به منظور بازدید از اصناف و مراکز تهیه و توزیع غذا به عمل آمد و بیش از 2 هزار و 700 مورد بازدید از صنوف مختلف به عمل آمد.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده 21 پرونده احتکار برای کسانی که اقدام به احتکار کالا نموده بودند تشکیل و پس از معرفی به تعزیرات استان احکام جریمه به مبلغ 4 میلیارد تومان برای آنها صادر شد.

ترابیان در پایان افزود: طرح نظارت و کنترل بازار تا پایان تعطیلات نوروز در شهرستان اجرا شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما