تازه های سایت

کد مطلب: 37057
23. اسفند 1397 - 11:40
جمعی از کارگران کشتارگاه دام نهاوند در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و این کشتارگاه می‌خوانند، امروز /چهارشنبه/ در مقابل استانداری همدان حاضر شده و خواستار پیگیری مطالباتشان شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا، طبق ادعای کارگران معترض، افزایش مشکلات این واحد صنعتی موجب شده در چهار ماه گذشته حدود 50 کارگر این کشتارگاه هیچ حقوقی دریافت نکرده و به شدت نگران امنیت شغلی خود شوند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمر این واحد صنعتی زیر بار بدهی به بانک کشاورزی خم شده و عوامل دیگری وضعیت نا به سامان کشتارگاه را تشدید می کند که بیشترین ضرر و زیان را کارگران تحمل می کنند.

بنابر اظهارات کارگران، اختلاف بین قصابان و صاحب کشتارگاه یکی از همین عوامل محسوب می شود که در نتیجه آن قصابان نهاوند دامهایشان را به کشتارگاه فامنین برده و آنجا ذبح می کنند.

بر اساس ادعای این جمع معترض، نهاوند 80 واحد صنفی قصابی دارد که روزانه 20 تا 30 راس گاو و گوساله و 60 راس گوسفند به کشتارگاه نهاوند می آوردند؛ اما اکنون این تعداد به زیر 10 راس رسیده و به تعبیری این واحد در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

این افراد از دیگر دلایل انتقال کشتار دام به فامنین را دریافت مالیات کمتر و هزینه کشتار ارزانتر اعلام می کنند که موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید مردم هم مزید بر علت شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما