تازه های سایت

کد مطلب: 37035
20. اسفند 1397 - 8:54
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش منطقه خزل نهاوند گفت: 300 دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس منطقه خزل در مراسمی رسیدن به سن عبادت و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حق‌مراد خزایی در مراسم جشن عبادت 300 دانش‌اموز دختر، پایبندی والدین به تکالیف شرعی را به‌ عنوان راه رسیدن به سعادت و آرامش روحی در زندگی برشمرد و اظهار کرد: دانش‌آموزان باید با شناخت دقیق از خطرات جنگ نرم دشمنان و با استفاده از فرصت‌ها خود را برای فردایی روشن که همان اداره کشور خواهد بود، آماده سازند.

وی افزود: مدیران و معلمان همه مدارس این منطقه با عشق و صمیمیت در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کوشا هستند و برگزاری جشن تکلیف نمونه بارز از فعالیت‌های آن‌ها در راستای گسترش فرهنگ دینی است.

رئیس آموزش ‌و پرورش منطقه خزل با بیان اینکه ورود به سن تکلیف یک رویداد زیبا و متعالی است، گفت: هدف از برگزاری مراسم جشن تکلیف و جشن عبادت، اشاعه ترویج فرهنگ دینی، قرآنی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: فرزندان ما با گام نهادن در مسیر معنویت و با تبعیت از آموزه‌های دینی از ناهنجاری‌ها و معضلات دور می‌مانند و در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیز موفق خواهند بود.

خزایی گفت: قدم گذاشتن در راه بندگی خداوند و اجرای فرامین الهی بزرگ‌ترین نعمت برای بشریت خواهد بود.

امام‌جمعه شهر فیروزان نیز در این مراسم بیان کرد: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است.

حجت‌الاسلام موسی محبی هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: مراسم جشن تکلیف و قرائت سوگندنامه در این مراسم با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس است تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد.

وی یکی از هدف‌های دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان عزیز که فرزندان امروز ملت ایران و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونیت بخشی مقابل نقشه‌های دشمن نقش مؤثری ایفا کنند.

امام‌جمعه فیروزان عنوان کرد: مدرسه و والدین دانش‌آموزان نقش اساسی در تربیت اسلامی و دینی دانش‌آموزان دارند و شما از امروز فصل جدید را در زندگی خود آغاز خواهید کرد.

در این مراسم دانش‌آموزان دختر مدارس ابتدایی با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلفی چون خواندن سرود، قرائت سوگندنامه، شعر و دکلمه خوانی، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند و اهدای هدیه به دانش‌آموزان مکلف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما