تازه های سایت

کد مطلب: 36999
16. اسفند 1397 - 8:24
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری از جمله، خرگوش ،کبک، لاک‌پشت برکه‌ای، سمندر و مار در اماکن عمومی خلاف قوانین و مقررات محیط زیست بوده و کسانی که اقدام به این امر کنند مورد پیگرد و برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گرو،عباس نجاری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برخی افراد سودجو در آستانه سال نو اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری از جمله، خرگوش ،کبک، لاک‌پشت برکه‌ای، سمندر و مار در اماکن عمومی می‌کنند که این امر خلاف قوانین و مقررات محیط زیست است.

وی افزود: کسانی که اقدام به این امر کنند مورد پیگرد قرار گرفته و با آنها برخورد قانونی خواهد شد و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آن‌ها نیز اخذ می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط زیست نیز تخلف محسوب شده و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

وی بیان داشت: از تمامی همشهریان عزیز خواهش می‌کنیم که از رهاسازی، جابه جایی و ورود هرگونه گیاه و جانور غیربومی به زیستگاه‌های طبیعی شهرستان خودداری کنند که البته برابر قوانین و مقررات با متخلفین برخورد می‌شود.

نجاری ادامه داد: همشهریان به‌ویژه از رهاسازی ماهیان قرمز عید در رودخانه‌ها خودداری کرده، زیرا این گونه‌ها علاوه بر انتقال بیماری به ماهیان وحشی بومی به راحتی جایگزین گونه‌های بومی شده و آن‌ها را از بین می‌برد.

وی از شهروندان خواست گزارش هرگونه تخریب محیط زیست و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌ها اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در ادامه از مشارکت این اداره در طرح نوروزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خبر داد.

نجاری افزود: تمهیدات لازم برای ارائه تسهیلات به گردشگران نوروزی از قبیل معرفی مناطق و گردشگاه‌ها، راهنمایی‌ها و توصیه‌های زیست محیطی و اسکان فراهم شده است.

وی ارسال پیامک‌های زیست محیطی، توزیع بروشور و نصب پلاکارهای زیست محیطی، گشت و کنترل مناطق توسط محیط‌بانان و توصیه‌های زیست محیطی به مسافران را از جمله برنامه‌های نوروزی این اداره عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما