تازه های سایت

کد مطلب: 36987
14. اسفند 1397 - 8:54
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: 2 واحد آلوده کننده در نهاوند که با دفع نامناسب پسماند به محیط زیست آسیب وارد میکردند پس از چند بار تذکر به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر اظهار کرد: دو واحد آلوده‌کننده در نهاوند که با دفع نامناسب پسماند به محیط زیست آسیب وارد می‌کردند پس از چند بار تذکر به دادگاه معرفی شدند.

وی گفت:‌ یکی از واحدهای معرفی شده به دادگاه یک واحد بازیافت پلاستیک بود که به خاطر سوزاندن پسماندها و پراکنش پلاستیک زباله موجب آلودگی هوا و آسیب رساندن به محیط زیست می‌شد.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: یکی از بیمارستان‌های نهاوند نیز به خاطر عدم دفع اصولی زباله‌های عفونی به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دفع زباله‌های بیمارستان به علت عفونی بودن و همچنین وجود اشیای تیز و برنده باید به صورت اصولی و خاص بی‌خطرسازی و تحویل شهرداری شود اما پس از چندین بار تذکر این کار عملی نشد که سرانجام از سوی این اداره علیه مدیریت بیمارستان طرح دعوی شد.

نجاری افزود: پس از ورود دادستانی به این موضوع از سوی مدیریت بیمارستان اقدامات خوبی صورت گرفت و قراردادی با یکی از شرکت‌های خدماتی منعقد شد تا نسبت به رفع مشکل یاد شده اقدام کنند.

وی گفت: البته پرونده این دو واحد در دادگاه شهرستان تحت رسیدگی قرار دارد و ما منتظر رای نهایی نسبت به تخلفات یاد شده هستیم.

 رئیس اداره محیط زیست نهاوند در ادامه از جریمه راننده کامیونی که با تخلیه نخاله‌های ساختمانی در کنار جاده نهاوند ـ بروجرد باعث لطمه به فضای حاشیه جاده شده بود خبر داد.

وی گفت: متاسفانه برخی از افراد نخاله‌های ساختمانی خود را در حاشیه جاده تخلیه می‌کنند که این کار باعث بروز مشکلاتی زیست‌محیطی و تخریب فضای حاشیه جاده میشود که طبق قانون تخلف محسوب می‌شود.

نجاری با بیان اینکه این پرونده به شعبه کیفری 2 ارجاع و فرد متخلف به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه محکوم شد افزود: به منظور تخلیه نخاله‌های شهری مکانی با هماهنگی شهرداری در نظر گرفته شده و به اطلاع عموم نیز رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما