تازه های سایت

کد مطلب: 36949
9. اسفند 1397 - 12:45
مسئول امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: اجرای صحنه ای موسیقی لری توسط ایرج رحمانپور با اجرای قطعه‌هایی از آثار ماندگارش در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر بحیرایی با اعلام این خبر گفت: استاد رحمانپور که در میان مردمانِ غرب کشور به "هنجره زخمی زاگرس" مشهور است، در کنسرت پیش رو مجموعه‌ای از آثار ماندگارش را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد. این اجرا توسط گروه هنری راهو و به مدیریت و سرپرستی آقای علی احسانی مدیر آموزشگاه آزاد موسیقی شباهنگ نهاوند خواهد بود .

امیر بحیرایی خاطر نشان کرد: رحمانپور به خاطر فُرم خاصِ آوازهایش و تکیه بر نغمه‌های قدیمیِ موسیقی لرستان و همچنین جنس صدای خاص و پُر حجمش، در میان مردمانِ زاگرس‌نشین محبوبیت بسیاری دارد. این خواننده و پژوهشگر علاوه بر خوانندگی، ملودی‌پردازی قدرتمند است و بسیاری از شعرهایی که می‌خواند را خودش می‌سراید و  در کنسرت پیش رو مجموعه‌ای از آثار ماندگارش را به همراه چند اثر تازه اجرا می‌کند.

وی گفت: مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، سعید صالحی نوازنده تار، احمد رنجبر نوازنده عود، بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه‌ای، شاهرخ پیمانی نوازنده سرنا، مرتضی میر نوازنده دف، حسین قنبری نوازنده کیبورد و امیر نوروزی نوازنده کمانچه اعضای گروه راهو را تشکیل می دهند.

بحیرایی افزود: این اجرای صحنه ای به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) در روزهای پنج شنبه و جمعه ، 16 و 17 اسفند ماه در محل تالار اندیشه  مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید بهشتی روبروی خانه معلم برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط و رزو سالن به آموزشگاه آزاد موسیقی شباهنگ واقع در خیابان ازادگان شمالی جنب بانک مسکن و  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند .

دیدگاه شما