تازه های سایت

کد مطلب: 36942
9. اسفند 1397 - 11:37
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهاوند ظهر چهارشنبه با حضور فرماندار، مدیران استانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه بابیان اینکه از مجموع ۹۴ واحد تولیدی در شهرستان نهاوند ۷۷ واحد فعال است، گفت: از تعداد کل واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند ۶۰ واحد خارج از محدوده شهرک صنعتی است و ۵ واحد آن‌ها تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه  ۲۹ واحد تولیدی نیز در شهرک صنعتی وجود دارد که ۱۷ واحد تولیدی آن غیرفعال است، گفت: مابقی واحدهای تولیدی نیز با ۳۵ درصد ظرفیت کار می کنند به‌نحوی‌که توانایی پرداخت مخارج اولیه را ندارند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: در حال حاضر اغلب واحدها با ظرفیتی کمتر از توان اسمی فعالیت دارند و باید برای همه تسهیلات در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان برای مشکلات صنعت نهاوند به صورت ماهانه برگزار می شود، گفت: همه ما وظیفه‌داریم تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه با حمایت‌های استاندار، بانک‌های عامل و مسئولین استانی موفق به خارج کردن ۴ واحد تولیدی از تملک بانک شدیم، گفت: در برنامه‌ای که در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و همچنین تسهیل در اجرای امور آن‌ها در نظر گرفته‌شده ازاین‌پس هرماه ۵ واحد تولیدی مشکل‌دار را برای بررسی و رفع موانع آن‌ها در جلسه مطرح می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استاندار همدان بر خروجی مثبت این جلسه تأکید ویژه دارد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این راستا نیز با ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان قدمی مثبت برداریم.

فرماندار نهاوند گفت: صنعتگران نهاوند باوجود محدودیت‌های بودجه‌ای از دل ناامیدی‌ها امیدآفرینی کرده و نگذاشته‌اند واحدهای تولیدی آن‌ها راکد بماند.

در ادامه حمیدرضا متین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: در راستای رفع موانع تولید در استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون  یک هزار و ۲۸۱ مصوبه در ستاد تسهیل استان تنظیم‌شده که ۱۱۲ مصوبه مربوط به واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند است.

دیدگاه شما