تازه های سایت

کد مطلب: 36928
7. اسفند 1397 - 4:51
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از اجرای برنامه نوروزگاه در ۸ نقطه گردشگری شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نوروز ۱۳۹۸ اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان نهاوند در قالب شیوه‌های نوین و جذاب یکی از ضرورت‌های گردشگری نهاوند به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به تأکیدات استاندار همدان در راستای حفظ رویکرد همدان ۲۰۱۸ در برنامه‌های گردشگری شهرستان‌ها، گفت: در ایام عادی سال هر منطقه گردشگری یک فرصت برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های گردشگری خود را دارد اما شهرستان نهاوند با توجه برگزاری همایش ملی گردشگری و همچنین بحث همدان ۲۰۱۸ تاکنون فرصت‌های مناسبی برای معرفی داشته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با تأکید بر اینکه نوروز فرصتی مجدد برای معرفی شهرستان نهاوند است، اظهار کرد:خوشبختانه شهرستان نهاوند طی سال گذشته در بحث اجرای نوروزگاه ها با حمایت‌های صورت از طرف اصحاب رسانه، بخشداران، شورای اسلامی روستاها و دهیاران گامی مؤثر در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری برداشته‌شده است.

وی گفت: در بحث تهیه بروشور و نقشه‌های گردشگری برای گردشگران نیز اقدامات لازم انجام‌شده و در حال حاضر با مشخصات لازم برای توزیع آماده هستند.

وی افزود: در این نقشه اماکن تفریحی، گردشگری، موزه‌ها و اماکن خدماتی و رفاهی مشخص‌شده تا گردشگران به‌راحتی بتوانند از خدمات ارائه‌شده در شهرستان بهره‌مند شوند.

جانجان با اشاره به اینکه نهاوند با برپایی ۸ نوروزگاه آماده استقبال از گردشگران نوروزی می‌شود، گفت: این برنامه از سوم تا ۱۲ فروردین‌ماه در اماکن گردشگری چون سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان و کنگاور کهنه و همچنین تپه تاریخی بابا قاسم، بام تفریحی نهاوند، روستای ملوسان و گنبد کبود برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این برنامه در قالب برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش و بازی‌های بومی محلی، طبخ آش‌های محلی شهرستان و غیره اجرا خواهد شد، گفت: برنامه استقبال از نوروز نیز روز اول فروردین ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولین، مردم و هنرمندان و نوازندگان محلی در شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند با دارا بودن ۱۳ چشمه سراب طبیعی بکر و کم‌نظیر و همچنین وجود ۲۶۴ اثر تاریخی ملموس و غیرملموس در شهرستان آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه نهاوند طی سال‌های اخیر موردتوجه مسئولین ارشد کشور و استان قرارگرفته است، تأکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر و همچنین اصحاب رسانه شهرستان در راستای معرفی ظرفیت‌های نهاوند بیش‌ازپیش قدمی مثبت برداریم.

دیدگاه شما