تازه های سایت

کد مطلب: 36880
2. اسفند 1397 - 12:00
مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند خبر داد
ارائه خدمات وارنیش فلورایدتراپی به 17 هزار دانش‌آموز نهاوندی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از ارائه خدمات وارنیش فلورایدتراپی به 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق شهرستان نهاوند اظهار کرد: در سی و سومین روز از خدمات در روستای احمدآباد خزل نهاوند خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه شد.

وی با بیان اینکه در آخرین روز اسفند کلینک سیار دندانپزشکی در روستای احمدآباد خزل مستقر و خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه شد گفت: در این راستا اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفت که تاکنون قریب به یک هزار و 300 خدمات دندانپزشکی ارائه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به ارائه خدماتی نظیر فیشورسیلانت، ترمیم، جرم‌گیری و معاینه دندان در شهرستان نهاوند افزود: این خدمات به ‏گروه‌های هدف ارائه شد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد افراد جامعه درگیر یکی ‏از مشکلات دهان و دندان هستند.

دارابی با بیان اینکه شاخص پوسیدگی دندان «‏DMFT»‏ قبل از اجرای طرح تحول سلامت 2.09 در کودکان 12 ساله بود گفت: به ‏طور متوسط هر کودک 12 ساله 2 دندان پوسیده داشت که این شاخص در 15 سالگی به 3.2 و در سنین بالاتر نیز ‏شاخص مورد نظر افزایش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد این شاخص به دندان کشیده مربوط می‌شود افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها سالانه دو بار خدمات فلورایدتراپی در مدارس انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی امسال و در مرحله اول بیش از 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی نهاوند خدمات وارنیش فلوراید دریافت کردند تصریح کرد: مرحله دوم وارنیش فلوراید در نیمه دوم اسفندماه برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آغاز خواهد شد. ‏

وی با اشاره به آموزش نیرو‌های مختلف شامل بهورزان، ‏مراقبان سلامت و مربیان بهداشت بیان کرد: آموزش‌ها از طریق این افراد به والدین و دانش‌آموزان منتقل شده است.

دارابی با بیان اینکه در حوزه ‏پیشگیری برای نخستین بار غربالگری دانش‌آموزان نهاوند و معاینه آنها انجام شد افزود: شناسنامه الکترونیکی دهان و دندان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما