تازه های سایت

کد مطلب: 36866
30. بهمن 1397 - 13:04
با حضور مردم شهیدپرور نهاوند یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هم‌زمان با 30 بهمن سالروز شهادت گروه انقلابی ابوذر نهاوند، مراسم یادواره و گرامیداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان نهاوند با حضور پرشور دانش‌آموزان و مردم شهیدپرور نهاوند در مصلا نهاوند برگزار شد.

گروه انقلابی ابوذر نهاوند در آبان سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا همچون ولی‌الله سیف، عباد الله خدارحمی، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ماشاالله سیف تشکیل شد. اعضای این گروه جوان و دانش‌آموزان دبیرستانی بودند و تحت تأثیر تعالیم دینی و مذهبی مراجع و معلم خود حاج محمد طالبیان تشکیل شدند.

این گروه پس از یک سری اقدامات برعلیه رژیم ستم‌شاهی دستگیر شدند و سرانجام در آبان ماه ۱۳۵۲ پس از بازجویی‌ها و شکنجه‌های مکرر به اعدام محکوم شدند و سرانجام حکم اعدام آن‌ها به اجرا درآمد و 6 نفر از اعضای گروه انقلابی ابوذر نهاوند در روز سی‌ام بهمن ۱۳۵۲ به دست عمال رژیم پهلوی اعدام شدند.

علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که از هم‌سلولی‌های شهدای گروه ابوذر نهاوند بود در این مراسم به‌عنوان سخنران برای حاضران خاطراتی از شهدای گروه ابوذر بیان کرد.

اقامحمدی در بدو ورود به شهرستان نهاوند با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ 6 شهید گروه ابوذر ادای احترام کرد.

در ادامه این مراسم از خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند قدردانی شد و از کتاب و پوستری در این رابطه رونمایی شد.

گزارش تصویری برگزار یادواره شهدای گروه ابوذر نهاوند را در ادامه مشاهده کنید.

دیدگاه شما