تازه های سایت

کد مطلب: 36851
29. بهمن 1397 - 8:31
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از شناسایی فردی‌که با درج آگهی کذب در یکی از شبکه‌های اجتماعی، از حساب بانکی کاربران فضای مجازی تحت عنوان کمک به نیازمندان برداشت می‌نمود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از پلیس فتا، سرهنگ شااحمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: در پی‌شکایت فردی مبنی‌بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغی تحت عنوان کمک به نیازمندان را مشاهده نموده و به‌دلیل کمک به افراد نیازمند مجذوب آگهی درج شده می‌گردد و درادامه مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال جهت کمک به نیازمندان پرداخت می‌نماید، به‌دلیل حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 ساکی ادامه داد: فرد مالباخته جهت کمک به نیازمندان به درگاه بانکی که هدایت شده بود رفته و کلیه اطلاعات بانکی خود را وارد نموده که پس از انجام مراحل، تراکنش مورد نظر صورت نگرفته و عملیات بانکی پایان می‌یابد غاقل از اینکه درگاه پرداخت جعلی ( به اصطلاح فیشینگ) می‌باشد.

وی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس‌فتا مشخص شد متهم با شگرد درج آگهی کمک به نیازمندان در یکی ازشبکه‌های اجتماعی اقدام به اغفال افراد می‌نموده و افراد زیادی نیز جهت کمک به نیازمندان این عملیات را انجام داده بودند که متهم پس از جلب اعتماد دریافت اطلاعات مورد نیاز از طریق درگاه جعلی پرداخت عملیات بانکی، از حساب بانکی آنها برداشت می‌نمود.

فرمانده انتظامی نهاوند اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا نهاوند با به‌‌کارگیری روش‌های فنی و تخصصی‌، فرد برداشت کننده از حساب بانکی را شناسایی و پرونده به دادسرا ارجاء داده شد.

وی افزود: طی بررسی بعمل آمده مشخص شد تعداد بسیاری از افراد در قبال کمک، فریب متهم را خورده و مشاهده گردید که متهم به روش‌های مختلف و عناوین دروغین قربانیان خود را به دام می‌انداخته و اقدام به برداشت از آنها می‌کرده است.

ساکی در ادامه بیان داشت: کلاهبرداران و شیادان با درج آگهی‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به برداشت از حساب می‌نمایند و شهروندان باید هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و از در پرداخت‌های اینترنتی خود نهایت دقت را داشته باشند.

وی ضمن اعلام آمادگی این پلیس در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir‎ لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند

دیدگاه شما