تازه های سایت

کد مطلب: 36850
29. بهمن 1397 - 8:24
با حضور امام‌جمعه و مسئولان شهرستان نهاوند جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ حسن مرادی فرمانده سپاه نهاوند در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند که با حضور امام‌جمعه و مسئولان شهرستان در سالن جلسات سپاه برگزار شد، گفت: شهدای گران‌قدر گروه ابوذر نهاوند در سال‌های اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی به مبارزه علیه ظلم و ستم پرداختند و با شجاعت و آزادگی به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: این شهدای عزیز که دانش‌آموز و جوان بودند باید به‌عنوان اسطوره‌ها و الگوهای نسل جوان به‌خوبی به جوانان و مردم معرفی شوند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در راستای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این شهدا، مراسم یادواره این 6 شهید گران‌قدر به همراه گرامیداشت یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز نهاوند در روز 30 بهمن در نهاوند برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان برگزاری یادواره‌های شهدا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان می‌شود.

مرادی بابیان اینکه شهدای گروه ابوذر سند افتخار و عزتمندی مردم نهاوند هستند؛ افزود: باید همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ یادواره شهدا در نهاوند برگزارشده است و امسال با توجه به اینکه شهدای انقلابی گروه ابوذر به‌عنوان شهدای شاخص استان همدان معرفی‌شده‌اند، باید همه با همکاری بتوانیم مراسم باشکوهی برای این شهیدان عزیز برگزار کنیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن هم‌زمان با سالروز شهادت این عزیزان به همراه یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان با سخنرانی دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ساعت 9:30 در مصلا نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم از خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند قدردانی می‌شود و از پوستر و کتابی در این مورد رونمایی می‌شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند نیز گفت: یادواره شهدا باید دارای پیام‌هایی برای نسل جوان باشد تا بدانند برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی چقدر تلاش شده است و چقدر شهید تقدیم کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: شهدای گروه انقلابی ابوذر در سال 52 که کسی جرئت اعتراض برعلیه رژیم ستم‌شاهی را نداشت کار بزرگی کردند و دستور مستقیم شاه برای اعدام اعضای این گروه نشان‌دهنده اهمیت موضوع بوده است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: ما همیشه مدیون شهدا هستیم و شهدای گروه ابوذر نیز مظلومانه به شهادت رسیدند که باید رفتار و منش این شهدا الگوی همه ما باشد.

وی بیان داشت: این 6 جوان انقلابی در اوج عزت و شجاعت و سربلندی در مقابل ظلم و ستم ایستادند و به شهادت رسیدند و ما نیز باید راه این شهدا را ادامه دهیم و مراسمی در شأن و منزلت این عزیزان برگزار کنیم.

ملکی رئیس شورای شهر نهاوند نیز در این جلسه گفت: با توجه به رشادت‌ها و مسیر افتخارآمیز حرکت شهدای گروه ابوذر و معلم انقلابی این گروه با همکاری شهرداری نهاوند آلمان گروه ابوذر در میدان ورودی شهر نهاوند نصب شد.

وی افزود: این المان متشکل از 6 بخش یا پره است که به یکدیگر متصل شده‌اند و نشان‌دهنده دوستی، مصمم بودن و اعتقاد راسخ اعضای این گروه به هدفشان است.

ملکی گفت: برای این المان حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است و برای گرامیداشت یاد شهید حاج محمد طالبیان رهبر این گروه نیز نصب تندیس شهید طالبیان در بلواری با همین نام انجام‌شده است و در مراسمی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما