تازه های سایت

کد مطلب: 36840
28. بهمن 1397 - 8:32
رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نهاوند گفت: عملیات نصب نرده و برداشتن دیوارهای تپه باستانی گیان نهاوند بااعتبار 100 میلیون تومان آغازشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تپه باستانی گیان نهاوند با قدمتی چند هزارساله ازجمله مناطق پربازدید و دیدنی شهرستان نهاوند است که در حدود دو کیلومتری شهر گیان قرار دارد.

وی اظهار داشت: این اثر باستانی با توجه به درخواست گردشگران و مردم و با توجه به اینکه دور آن دیوار کشیده شده است نمای جالبی نداشت.

 رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند افزود: با توجه به اینکه این بنای تاریخی نمای زیبایی برای گردشگران و مردم نداشت عملیات برداشتن دیوار و نصب نرده در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این طرح بااعتبار 100 میلیون تومان شروع شد و تاکنون بیش از 150 متر نرده گذاری انجام‌شده است.

جانجان افزود: ابتدا قسمتی که در معرض دید مردم قرار دارد و رو به خیابان است نرده گذاری می‌شود و در مراحل بعدی همه دیوارها به ترتیب برداشته می‌شود.

وی عنوان کرد: اتمام برداشتن دیوارها و نصب نرده مستلزم اختصاص اعتبار برای این طرح است که انشا الله با پیگیری‌ها مسئولان این اعتبار اختصاص یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند همچنین در مورد آخرین اقدامات بعد از سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به سراب گیان گفت: در سفر آقای مونسان به سراب گیان نهاوند این منطقه به‌عنوان پایلوت اکو کمپ در کشور معرفی شد که اتفاق بزرگی است.

وی بابیان اینکه هنوز اعتبارات این بخش توزیع نشده است، افزود: با پیگیری‌های نماینده نهاوند و قول‌هایی که آقای مونسان به نماینده نهاوند داده است با اختصاص اعتبار مربوط به این طرح اقدامات و فعالیت‌ها را شروع می‌کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما