تازه های سایت

کد مطلب: 36710
14. بهمن 1397 - 14:26
رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: با توجه به نوسازی و مقاوم‌سازی بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی رتبه نخست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور به شهرستان نهاوند تعلق دارد که از افتخارات نظام است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا نثاری با اشاره به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بخش نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، اظهار کرد: در 4 دهه اقدامات کم‌نظیری در کشور انجام ‌شده و به‌تبع آن در شهرستان نهاوند نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام و یا در حال انجام است.

وی افزود: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۸ روستا در قالب 23 هزار و 450 خانوار و 26 هزار و 371 واحد مسکونی و جمعیت روستایی بالغ ‌بر 87 هزار نفر است که این حجم از جمعیت نیازمند اقدامات بسیار زیادی است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: حوزه‌های فعالیت بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در روستاها شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر، صدور اسناد مالکیت و تملک و واگذاری زمین به افراد واجدالشرایط در روستاها و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به مردم است.

وی عنوان کرد: در طول 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن نهاوند از زمان تأسیس، منشأ خدمات گسترده‌ای بوده به‌طوری‌که در حال حاضر در شهرستان نهاوند اقدامات این نهاد ادامه دارد و در حال خدمت به روستائیان است.

نثاری بیان کرد: در سال جاری این بنیاد با جذب اعتبارات ملی و استانی تخصیصی را در قالب ۳۱ پروژه در دستور کار خود قرار داده و پیشرفت فیزیکی مورد نظر تمام پروژه‌ها را مطابق برنامه زمان‌بندی به انجام رسانده است.

وی گفت: در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز تاکنون بیش از 17 هزار و 100 متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات نوسازی و مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی‌ شده که تاکنون عملیات ساخت ۱۵ هزار و 755 واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند افزود: اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه تاکنون بالغ ‌بر 189 میلیارد تومان بوده و خوشبختانه این شهرستان موفق شده است رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در نهاوند نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند که از خدمات بی‌بدیل انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند بوده، گفت: نهاوند رتبه نخست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در را از آن خود کرده که از افتخارات نظام است.

نثاری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: همه ۱۶۸ روستای شهرستان دارای طرح هادی و تعیین محدوده شده‌اند و در حوزه اجرای طرح هادی، تاکنون فاز اول بهسازی ۹۱ روستا با اعتباری بالغ ‌بر ۳۹ میلیارد تومان به انجام رسیده که ۵۳ روستای آن به اتمام رسیده و ۳۸ روستا در دست اقدام است و از ۵۳ روستایی که فاز اول به اجرا رسیده، فاز دوم ۱۲ روستا نیز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند افزود: در حوزه صدور سند نیز تاکنون با مشارکت اداره ثبت ‌اسناد و املاک شهرستان 22 هزار و 400 جلد سند مالکیت در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر و تحویل مالکین شده و این به معنای سنددار شدن ۹۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی است.

وی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون یک هزار و 138  فقره تسهیلات نوسازی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد میلیون تومان پرداخت شده ه و یک هزار و 101 واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

نثاری ادامه داد: در حوزه مسکن شهری این بنیاد احداث ۲۸۹ واحد مسکن در شهر نهاوند و تحویل به متقاضیان که عموماً اقشار کم‌درآمد هستندد را نیز در برنامه‌های تحقق ‌یافته خود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۹۳ نیز افتخار ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستاها به این بنیاد محول شده  که مزار مطهر ۱۹۴ شهید گران‌قدر در قالب ۱۶ گلزار روستایی ساماندهی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما