تازه های سایت

کد مطلب: 36684
11. بهمن 1397 - 9:07
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند از محل اعتبارات ملی و استانی جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند یکی از شهرهای تاریخی استان است که از قابلیت‌های گردشگری و فرهنگی بالایی برخوردار است به اعتبارات صرف شده در مرمت بخشی از آثار و اماکن تاریخی شهرستان اشاره کرد و افزود: به منظور مرمت بناهای تاریخی مانند خانه صمصام، حمام گلشن، مسجد حاج آقا تراب، خانه شهید قدوسی و امامزاده بدیع الزمان 100 میلیارد اعتبار در سال جاری هزینه شده است.

وی تملک یک واحد مسکونی برای ایجاد زمینه به منظور کاوش معبد لائودیسه را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال جاری عنوان کرد و افزود: کار کاوش معبد لائودیسه نهاوند از سال 84 چهار آغاز شد و تاکنون چهار مرحله گمانی‌زنی در آن صورت گرفته که نتایج مثبتی در بر داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند یادآور شد: طی گمانه‌زنی‌های صورت گرفته که توسط گروه باستانشناسی دانشگاه تهران صورت گرفت موقعیت معبد تا حدود زیادی مشخص شد که ادامه عملیات کاوش با توجه به بافت قدیمی منطقه نیاز به تملک یک واحد مسکونی دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در این راستا جهت تملک یک واحد مسکونی 2 میلیارد ریال اعتبار با همکاری نماینده شهرستان جذب و کار تملک آن پایان یافت.

جانجان افزود: برای ادامه کاوش معبد اعتباری منظور شده که بزودی به این اداره تخصیص داده می‌شود و عملیات کشف معبد با مساعد شدن هوا شروع خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با موفقیت آن را به اتمام برسانیم.

وی توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی را از دیگر برنامه های خود طی 9 ماهه امسال عنوان کرد و گفت: به منظور اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی برای علاقمندان دوره های آموزشی گلیم‌بافی، مرواریدبافی، منبت کاری و سایر رشته های صنایع دستی برگزار شد و کارگاه‌هایی که اهلیت داشتند برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند افزود: در این راستا تاکنون 153 طرح روستایی و عشایری به بانک‌ها معرفی شده اند که از این تعداد برای 300 نفر اشتغالزایی شده و 50 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین معادل 6 میلیارد طرح برای مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده است.

جانجان به برنامه های دهه فجر این اداره اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در دهه فجر امسال هتل زاگرس این شهرستان با سرمایه 27 هزار میلیون ریال کلنگ‌زنی و روشنایی سراب گاماسیاب با اعتبار 2 هزار و 500 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما