تازه های سایت

کد مطلب: 36649
7. بهمن 1397 - 8:49
کارشناس اداره کل هواشناسي همدان گفت: دو سامانه بارشي به صورت همزمان از غرب و جنوب غرب از بعد از ظهر امروز یک شنبه وارد همدان مي شود و به صورت ريزش برف و بارش باران اثر خود را مي گذارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسن باقري شکيب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس نقشه هاي ماهواره اي هواشناسي، هواي استان صاف تا قسمتي ابري خواهد بود و از بعد از ظهر امروز یک شنبه در پي فعاليت دو سامانه، آسمان استان تمام ابري همراه با بارش باران و ريزش برف در ارتفاعات پيش بيني مي شود.

وي اظهار داشت: در مدت فعاليت اين سامانه آبگرفتگي معابر و احتمال سيلابي شدن مسيرهاي جاده اي وجود دارد.
باقري شکيب عنوان کرد: باتوجه به ترکيب دو سامانه بارشي سرد و گرم، احتمال رعد و برق وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه روند افزايشي دماي روزانه (بيشينه دما) تا خروج سامانه ادامه دارد، اضافه کرد: بارش ها در روز دوشنبه در استان به اوج خود مي رسد و تا بعد از ظهر سه شنبه فعال است.

کارشناس اداره کل هواشناسي همدان گفت: روز چهارشنبه دماي صبحگاهي (کمينه دما) کاهش مي يابد و با سردي دماي هواي استان، کمينه دما تا هشت درجه سانتي گراد زير صفر کاهش مي يابد.

وي اظهار داشت: کمينه دماي هواي همدان در 24 ساعت گذشته سه درجه سانتيگراد زير صفر و بيشينه دماي اين شهر 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر گزارش شده است.

باقري شکيب افزود: نهاوند با 12 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و فامنين با 6 درجه سانتيگراد زير صفر به عنوان سردترين شهرهاي استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.

آب و هواي استان همدان در نتيجه وجود کوه هاي مرتفع، رودخانه ها و پستي و بلندي هاي زياد به شدت متغير است و زمستان هاي سرد، پر برف و باران و تابستان هاي معتدل دارد.

انتهاي پيام /

دیدگاه شما