تازه های سایت

کد مطلب: 36548
25. دى 1397 - 0:41
با ورود سامانه بارشی تازه به کشور، از چهارشنبه بارش برف و باران مجدداً افزایش می‌یابد، همچنین روز جمعه دمای هوا در سطح کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و تا روز دوشنبه آینده این هوای سرد ماندگار خواهد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با ورود سامانه بارشی تازه به کشور، از چهارشنبه بارش برف و باران مجدداً افزایش می‌یابد، همچنین روز جمعه دمای هوا در سطح کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و تا روز دوشنبه آینده این هوای سرد ماندگار خواهد بود.

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز در غرب، جنوب غرب، بخش‌های از شمال غرب، مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نظیر استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از شمال شرق شاهد بارش برف و باران و وزش باد هستیم.

فردا در جنوب غرب و غرب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود، در این راستا در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شمال بوشهر و شمال غرب فارس فردا بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف خواهیم داشت.

روز چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب ادامه دارد و از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ضمن تشدید بارش‌ها در جنوب غرب، سبب بارش برف و باران در استان‌های غربی و سواحل خزر خواهد شد و به تدریج گستره آن به مناطق مرکزی، بخش‌هایی از شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد که روز پنج‌شنبه هم فعال خواهد بود.

روز جمعه دمای هوا در سطح کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و تا روز دوشنبه این هوای سرد ماندگار خواهد بود.

اوایل روز آینده شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج و طوفانی است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و صفر درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فردا در ۱۴ استان دمای هوا صفر درجه و کمتر از صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری ۱۰۴.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۴.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۲۰۲.۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۰۲.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزبان ۱۱.۷ منفی درجه سلسیوس بوده است.

دیدگاه شما