تازه های سایت

کد مطلب: 36527
23. دى 1397 - 0:44
نماینده مردم نهاوند در خانه ملت:
بودجه را باید از نفت خلاص کرد
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور را باید بر اساس صادرات و اخذ مالیات عادلانه پی ریزی كرد و سهم نفت را به حداقل رساند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه بودجه سال 98 دولت برای شرایط خاص کشور به ویژه تحریم‌ها مناسب نبود و برای شرایط عادی بسته شده بود اظهار کرد: بنابراین با توصیه مقام معظم رهبری بودجه توسط دولت تغییر و تقدیم مجلس شد.

وی با بیان اینکه از 440 هزار میلیارد بودجه به 407 هزار میلیارد کاهش یافت و با شرایط روز منطبق شد افزود: بودجه کشور ما بر منابع نفتی استوار است و بر تولید مواد غیر نفتی، صادرات آن و البته اخذ مالیات و عوارض گمرکی بسته نشده و سهم آن اندک است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: اگر میزان پرداخت مالیات عادلانه باشد به طوری که نه به مودی ظلم شود نه دولت، می‌توان بودجه کشور را تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور 30 درصد فرار مالیاتی داریم ادامه داد: برای حل مشکل فرار مالیاتی باید فکری عاجل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی برای صادرات در حالی باید اجرا شود که ارز حاصل از آن به کشور بازگردد در حالی که بخش عمده‌ای از ارز خارج شده به کشور بازنگشته است.

وی با بیان اینکه نظام بودجه‌بندی باید اصلاح شود گفت: نباید فقط نفت بفروشیم و صرف امور کشور شود که به هیچ عنوان هم مناسب نیست، باید نظام بودجه‌ریزی کشور بر مبنای صادرات و دریافت عادلانه مالیات پایه‌گذاری شود.

نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای صادرات نفت به حداقل برسد اظهار کرد: در این صورت نظام برنامه‌ریزی با تکانه‌ها با بن‌بست مواجه نخواهد شد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما