تازه های سایت

کد مطلب: 36451
11. دى 1397 - 12:49
نماینده نهاوند در مجلس گفت: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر و اعتبار بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان شروع‌شده است که باعث توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران نهاوند گفت: با دعای خیر مردم و همراهی مسئولین اجرایی کارهای زیر بنایی و توسعه‌ای در شهرستان شتاب گرفته و عملاً ملاحظه می‌کنید که شهرستان به یک کارگاه سازندگی تبدیل‌شده است و گام‌های مثبتی برای شهرستان با کمک مسئولان ارشد استان برداشته‌شده است و از عقب‌ماندگی گذشته فاصله گرفته‌ایم.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: درزمینهٔ راه‌سازی، ساماندهی محور نهاوند- آورزمان - ملایر که مطالبه به‌حق مردم بود که با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبار ملی برای آن گرفته شد و این پروژه در حال اجرا و انجام است.

نماینده نهاوند در مجلس افزود: این پروژه 4 کیلومتر آن به زیر بار ترافیک رفته و 4 کیلومتر هم زیرسازی شده و تا قبل از عید به زیر بار ترافیک می‌رود تا شاهد کاهش تصادفات در این محور باشیم.

وی ادامه داد: در محور نهاوند به کرمانشاه از سه‌راهی روستای شهرک به سمت کرمانشاه جهت تعریض و بهسازی اعتبار موردنیاز پیش‌بینی و جذب‌شده که از هفته آینده پیمانکار در آن مسیر هم شروع به کار خواهد کرد.

بهرام نیا افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبار کامل برای بهسازی و تعریض 76 کیلومتر راه روستایی گرفته‌شده است، مانند جاده دسترسی به سراب گیان که پیمانکار آن مشخص‌شده است و در بقیه مسیرها هم عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی در ادامه به پروژه مهم سد گرین نهاوند اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر و اعتبار بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان شروع‌شده است که باعث توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس اظهار داشت: سد گرین مطالبه مهم مردم بود باوجود ناهموار بودن شرایط با تلاش توانستیم این پروژه را احیا و با دو روش پیمانکاری با 375 میلیارد تومان اعتبار که با تورم روز بیشتر هم می‌شود و روش دوم فاینانس که اگر زمانی دولت منع اعتباری داشت از این طریق پروژه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه سد گرین افزود: درگذشته ایجاد کارخانه پتروشیمی سهم نهاوند بود که حالا با رفتن این طرح به همدان با توجه به نداشتن آب و زیرساخت‌ها معطل‌مانده که سد گرین نهاوند زیرساخت این‌گونه پروژه‌ها در شهرستان است.

بهرام نیا گفت: ایستگاه قطار بااعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در شهر نهاوند ایجاد می‌شود که منتظر حضور مسئولان کشوری برای کلنگ زنی هستیم.

وی به اعتبارات جذب‌شده برای شبکه فاضلاب شهری نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح شهرستان تابه‌حال مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جهت عملیات شبکه‌گذاری فاضلاب شهری اعتبار جذب و هزینه شده است و کار بزرگی انجام‌شده است.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: در جلسه هفته گذشته با وزیر نیرو ۵ میلیارد تومان دیگر نیز علاوه بر اعتبارات سال آینده جهت تکمیل عملیات شبکه‌گذاری فاضلاب شهری در نظر گرفته‌شده است تا پروژه ادامه داشته باشد.

وی در مورد آخرین وضعیت یکی از پروژه‌های صنعتی نهاوند گفت: در مورد پروژه خودروسازی گرین کوه نهاوند اقداماتی دراین‌باره انجام‌شده که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید و این پروژه اشتغال‌زا برای شهرستان نتیجه قابل‌توجهی خواهد داشت.

بهرام نیا در مورد بخش کشاورزی هم افزود: در نهاوند ۴ هزار هکتار کشت چغندرقند داریم که با توجه با این موضوع و مطالبه کشاورزان عزیز کلنگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر کشور ماه گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی در نهاوند به زمین زده شد تا کشاورزان در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: باید کاری کنیم که روستائیان عزیز با اشتیاق در روستا ماندگار شوند و زمینه توسعه و آبادانی را بیش‌ازپیش فراهم کنند، بنابراین باید زیرساخت‌ها فراهم و همه گونه خدماتی به آن‌ها ارائه شود.

نماینده نهاوند در مجلس عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز اعتبارات خوبی جذب‌شده و کارهایی برای معرفی شهرستان نهاوند و مفاخر آن انجام‌شده است؛ مانند فیلم گروه انقلابی ابوذر که به کارگردانی ایمان گودرزی ساخته می‌شود و تا پیش از سالگرد این شهدا در نهاوند رونمایی می‌شود

وی در پایان گفت: برای رسیدن به نتیجه و اثربخشی به کار جمعی معتقدم و از همه ظرفیت‌ها و اشخاص برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان دعوت به کار و همفکری می‌کنم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما