تازه های سایت

کد مطلب: 3636
3. آبان 1391 - 6:17
سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: در روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ سپاهان صدرنشین میزبان تراکتورسازی است.
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال
پرسپولیس در کویر و جدال برای صدرنشینی در اصفهان و تهران

سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: در روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ سپاهان صدرنشین میزبان تراکتورسازی است.

خبرگزاری فارس:<br />
پرسپولیس در کویر و جدال برای صدرنشینی در اصفهان و تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته سیزدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در هفته دوازدهم لیگ فقط 10 گل به ثمر رسید و تماشاگران شاهد بازی‌های کم گلی بودند و باید دید در هفته سیزدهم وضعیت فرق می‌کند یا تیم‌ها همچنان گل نمی‌زنند.

نگاهی به بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر می‌اندازیم.

* پیکان - ذوب آهن؛ ویسی به کاظمی امتیاز می‌دهد؟

پیکان در 4 هفته اخیر فقط یک امتیاز گرفته و این آمار برای شاگردان ویسی اصلا خوب نیست. قطعا ویسی در بازی با ذوب آهن تیمش را با تمام توان برای پیروزی به میدان می‌فرستد تا سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرد.

 

حریف پیکان هم شرایط مناسبی در جدول ندارد. ذوب آهن با فرهاد کاظمی هفته گذشته در خانه‌اش شکست خورد و این مربی که بعد از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشته می‌خواهد با دست پر به اصفهان برگردد. کاظمی می‌داند اگر نتواند در این بازی هم امتیازی دشت کند در آن صورت تصمیم مدیران باشگاه ذوب آهن بر تغییر کربکندی که در هفته‌های آخر با ذوب آهن خوب نتیجه گرفته بود بیشتر زیر سوال می‌رود.

* داماش گیلان - گهر دورود؛ اولین برد درخشان؟

داماش گیلان از زمان حضور حمید درخشان در این تیم هنوز نتوانسته بردی به دست بیاورد اما با توجه به وضعیتی که گهر در لیگ برتر دارد، درخشان می‌تواند اولین بردش را در لیگ برتر کسب کند. گهر بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ است و حتی بازیکنانش هم می‌گویند شایسته حضور در لیگ برتر نیستیم زیرا وضعیت مالکیت و مدیریت باشگاه‌مان مشخص نیست! با این وضعیت اگر گهر پیروز شود بدون اغراق شگفتی خلق کرده است. این تیم در گرفتن مساوی تخصص دارد در دو هفته گذشته شکست نخورده است.

* سپاهان - تراکتورسازی؛‌ نبرد در نصف جهان برای صدرنشینی

حساس‌ترین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر در اصفهان برگزار می‌شود. زردپوشان اصفهانی برای حفظ صدرنشینی خود باید مقابل تیم آماده تراکتورسازی به پیروزی برسند. تساوی هم موقعیت سپاهان را در صدر جدول متزلزل خواهد کرد. از سوی دیگر تراکتورسازی که هفته گذشته استقلال را شکست داد با تمام توان و انگیزه به نصف جهان می‌آید و اگر بتواند حریف قدرتمندش را شکست بدهد اولیویرای پرتغالی صدرنشینی در لیگ برتر را هم تجربه می‌کند. جنگ صدرنشینی در نصف جهان دیدنی خواهد بود. فرشید طالبی مدافع سپاهان به دلیل محرومیت سرشناس‌ترین غایب این بازی است.

* استقلال - نفت تهران؛ ابراهیم‌زاده یا قلعه‌نویی؟

آبی‌پوشان که هفته گذشته بدون ستارگانی چون نکونام و جانواریو در تبریز شکست خوردند در این بازی برای جبران و جلب رضایت هوادارانشان به دنبال برد هستند. هر دو تیم استقلال و نفت تهران مربیان با دانش و کاردانی در اختیار دارند. باید دید در این مسابقه اندیشه‌های تاکتیکی کدام مربی تیمش را به موفقیت می‌رساند؛ منصور ابراهیم‌زاده یا امیر قلعه‌نویی؟

 

شرایط برای دو تیم یکسان نیست. بازیکنان جوان نفت باید مقابل هواداران پرشمار استقلال بازی کنند و از سوی دیگر استقلال دو مهره‌ اصلی و کلیدی خود را شاید در اختیار نداشته باشد. مهدی رحمتی و امیر حسین صادقی مصدوم هستند. اگر رحمتی به این بازی نرسد شرایط برای استقلال دشوار خواهد شد زیرا در آن صورت لیام ردی یا حسینی یکی از دو دروازه‌بان استقلال اولین حضورشان را در لیگ برتر تجربه خواهند کرد. قطعا کادر پزشکی باشگاه استقلال تمام تلاششان را انجام خواهند داد تا رحمتی مقابل نفت تهران به میدان برود.

 

نفت تهران هم یک بازیکن محروم دارد اما حمید طاهری‌فرد به اندازه غایبان استقلال سرشناس نیست. استقلال در این هفته جانواریو و توزی دو بازیکن خارجی خود را هم قطعا نخواهد داشت.

* مس کرمان - پرسپولیس؛ سرخپوشان در کویر

پرسپولیس از 3 مسابقه آخرش 7 امتیاز گرفته تا نشان بدهد متحول شده و دیگر آن تیم بی‌نظم و از هم پاشیده اول فصل نیست. سرخپوشان مقابل راه آهن منظم بازی کردند و چندین فرصت گلزنی هم به دست آوردند. شاید تنها نکته منفی بازی هفته گذشته پرسپولیس از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی از سوی مهاجمان درجه اول فوتبال ایران بود، مهاجمانی که در تیم ملی ایران هم حضور دارند.

 

سرخپوشان اگر همانند مسابقه با راه آهن بازی کنند پیروزی مقابل تیم خوب مس کرمان دور از دسترسشان نخواهد بود. مس اگرچه میزبان است اما تماشاگران کرمانی در این فصل رابطه خیلی صمیمی با بازیکنان و حتی سرمربی تیمشان ندارند و تقریبا در هر بازی شعارهایی علیه سرمربی تیم شنیده می‌شود بنابراین میزبانی مس خیلی امتیاز ویژه‌ای برای این تیم محسوب نمی‌شود مگر اینکه این تیم واقعا فراتر از انتظار مقابل پرسپولیس بازی کند که در آن صورت پرسپولیس روز سختی در کویر خواهد داشت بخصوص اینکه در تیم مس مهاجم با تجربه و فرصت طلبی مثل رضا عنایتی حضور دارد.

* سایپا - نفت آبادان؛ بازی انتحاری در کرج

سایپا هفته گذشته برابر ملوان شکست خورد اما تقوی سرمربی این تیم معتقد بود که از نظر فنی برتر از حریف بوده است. نارنجی‌پوشان برای اینکه جایگاه خوب خود را در جدول از دست ندهند باید در این بازی خانگی برابر آخرین تیم جدول به برتری برسند. نفت با کاسیمیرو سرمربی جدیدش چیزی برای از دست دادن ندارد و با تمام توان بازی خواهد کرد. یک امتیاز برای تیمی که به ته جدول چسبیده هیچ سودی ندارد به همین دلیل آبادانی‌ها انتحاری بازی خواهند کرد.

*راه آهن - ملوان؛ دومین باخت دایی یا سومین برد احمدزاده؟

شکست راه آهن مقابل پرسپولیس زیر سایه مصاحبه جنجالی علی‌ دایی قرار گرفت و سرمربی راه آهن تندترین صحبت‌ها را علیه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح کرد. باید دید دایی بعد از آن مصاحبه آتشین فرصت کافی برای تمرکز بر روی مسایل فنی داشته است یا نه؟ پاسخ این سوال در پایان بازی با ملوان مشخص می‌شود.

 

سرمربی ملوان، محمد احمد‌زاده از دوستان نزدیک و صمیمی دایی است که دو برد متوالی از زمان حضورش در ملوان داشته است. باید دید دایی می‌تواند اولین شکست لیگ برتر را به احمدزاده تحمیل کند یا این راه آهن است که دومین باخت متوالی‌ خود را تجربه می‌کند.

* آلومینیوم هرمزگان - صبای قم؛ روز سخت صبا

اکبر میثاقیان هفته گذشته با پیروزی برابر ذوب آهن در اصفهان کار بزرگی انجام داد و اکنون بازیکنان این تیم روحیه مضاعفی برای دیدار خانگی برابر صبا دارند زیرا به غیر از پیروزی شیرین، بخشی از مطالبات خود را هم گرفته‌اند. صبا هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی بازی باخته را مساوی کرد تا شاگردان مرفاوی نشان دهند برای موفقیت تا آخرین لحظه هم تلاش می‌کنند اما بازی در هوای شرجی جنوب کار سختی است و میثاقیان می‌گوید در هرمزگان به هیچ تیمی نمی‌بازیم.

* فولاد - فجرسپاسی؛ نبرد گلزن‌ترین مهاجمان لیگ

فولاد هفته گذشته برابر گهر غافلگیر شد و تا ثانیه‌های پایانی برای فرار از شکست مبارزه کرد و توانست یک امتیاز از این تیم بگیرد. فجرسپاسی هم در خانه مقابل نفت تهران متوقف شد. فجر و فولاد با 19 و 18 گل زده قوی‌ترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارند و باید دید در این مسابقه چند گل رد و بدل می‌شود.

به گزارش فارس برنامه کامل هفته سیزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 4 آبان

داماش گیلان - گهر ساعت 15:30 ورزشگاه عضدی رشت

سپاهان - تراکتورسازی تبریز ساعت 15:30  ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پیکان  - ذوب آهن اصفهان ساعت 15:15  ورزشگاه تختی تهران

استقلال - نفت تهران ساعت 18 ورزشگاه آزادی

جمعه 5 آبان

مس کرمان - پرسپولیس ساعت 15:15 ورزشگاه امام علی کرمان

سایپا - نفت آبادان ساعت 15:15  ورزشگاه انقلاب کرج

راه آهن - ملوان انزلی ساعت 15:15  ورزشگاه اکباتان تهران

آلومینیوم هرمزگان - صبای قم  ساعت 18 ورزشگاه خلیج فارس هرمزگان

فولاد خوزستان - فجرسپاسی  ساعت 18 ورزشگاه تختی اهواز

دیدگاه شما