تازه های سایت

کد مطلب: 36346
27. آذر 1397 - 2:26
نماینده نهاوند در مجلس با بيان اینکه یکی از روش‌های اصلاح نظام یارانه سوخت، تعریف کارت سهمیه‌بندی است، گفت: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اتخاذ نشده است اما اگر افرادی می‌خواهند متناسب با سطح درآمد خود بنزین بیشتری مصرف کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه باید نظام یارانه انرژی را اصلاح کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر دهک اول جامعه از 10 دهک، 18 هزار تومان از یارانه انرژی و دهک دهم 193 هزار تومان استفاده می‌کند که این موضوع مصداق بی‌عدالتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های اصلاح نظام یارانه سوخت، تعریف کارت سهمیه‌بندی است، افزود: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اتخاذ نشده است اما اگر افرادی می‌خواهند متناسب با سطح درآمد خود بنزین بیشتری مصرف کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به ارز 11 هزار تومانی، قیمت هر لیتر بنزین 6 هزار تومان تمام می‌شود تصریح کرد: در کشورهای همسایه چندین برابر بنزین قاچاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام سهمیه‌بندی مانع از قاچاق سوخت به کشورهای دیگر می‌شود ادامه داد: سهمیه‌بندی در راستای تحقق بیشتر عدالت اجتماعی و منافع ملی است اما باید به دقت مورد پایش قرار بگیرد و بر آن نظارت مناسب اعمال شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه باید متناسب با نیاز مردم سوخت استاندارد تولید و  در اختیار آنها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان سهمیه بنزین مشخص نشده و نظرات متفاوتی ارائه شده است.

دیدگاه شما