تازه های سایت

کد مطلب: 36317
23. آذر 1397 - 14:31
فرماندار نهاوند گفت: نهاوند در حوزه صنعت به جایگاه واقعی خود نرسیده است و در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری  گرو به نقل از خبرگزاری تسنیم مراد ناصری در بیست و ششمین کارگروه اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند در حوزه صنعت مثل حوزه کشاورزی و گردشگری حرف برای گفتن دارد ولی متاسفانه در حوزه صنعت به جایگاه واقعی خود نرسیده است و با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: از کارهایی که تاکنون در حوزه صنعت شهرستان انجام شده است تشکر می‌کنم ولی در حوزه صنعت شهرستان به نگاه بلند استان و نماینده مردم نهاوند در مجلس نیاز دارد.

ناصری افزود: در شهرک صنعتی نهاوند 23 واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد 14 واحد فعال است و متاسفانه این 14 واحد نیز با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: در شهرک صنعتی نهاوند 9 واحد تعطیل شده وجود دارد که از این تعداد سه واحد به تملک بانک‌ها درآمده است و بانک‌ها با سه واحد دیگر در حال مذاکره هستند که این سه واحد دیگر نیز از دست رفته هستند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی نهاوند به دلیل نداشتن سرمایه در گردش نیمه تعطیل هستند و اگر به این واحدها رسیدگی نشود این‌ واحدها نیز به تملک بانک‌ها در می‌آیند و سه واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی نهاوند نیاز به سرمایه در گردش دارند.

ناصری تاکید کرد: بانک‌ها نباید به تعطیلی واحدهای صنعتی دلخوش کنند چون در واقع این یک ضعف است و هیچ سودی برای بانک‌ها ندارد و از بانک‌های عامل شهرستان تقاضا دارم که برای جلوگیری از تملک این واحدها یک سازوکاری تعریف کنند.

وی گفت: در مجموع شهرک صنعتی نهاوند شرایط خوبی ندارد و در این زمینه نیازمند کمک مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هستیم.

مبل و منبت ظرفیت بزرگی برای نهاوند است

ناصری اظهار داشت: مبل و منبت ظرفیت بزرگی برای شهرستان است که این حوزه نیز نیاز به حمایت دارد و باید برای آن وقت گذاشته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه مبل و منبت 266 واحد مبل و منبت در شهرستان داریم که 24 واحد آن صنفی است و پروانه کسب دارند و 190 واحد دیگر نیز مجوزهایشان را از طریق میراث فرهنگی گرفته‌اند و‌اکثر این واحدها خانگی هستند.

ناصری افزود: تاکنون سه میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات روستایی برای واحدهای مبل و منبت شهرستان جذب شده است که خوشبختانه صددر صد حوزه مبل و منبت شهرستان منتج به نتیجه شده است.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: خوشه مبل و منبت حدود چهار ماه پیش در شهرستان افتتاح شد و ضروری است که چرخه تولید مبل و منبت در شهرستان تکمیل شود تا شهرستان نهاوند نیز مانند ملایر به ‌عنوان برند مبل و منبت تبدیل شود.

ناصری با اشاره به میزان جذب تسهیلات روستایی در شهرستان، بیان کرد: ما کارگروه اشتغال در شهرستان را با میزان جذب 550 میلیون تومان اعتبار دنبال کردیم که با تلاش و پیگری و برگزاری 26 کارگروه اشتغال در شهرستان از ابتدای امسال تاکنون توانستیم حدود 33 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی را برای شهرستان جذب کنیم.

انتهای پیام/ ت

دیدگاه شما