تازه های سایت

کد مطلب: 36294
20. آذر 1397 - 2:42
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: امسال 457 حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به انسداد 457 حلقه چاه غیر مجاز اشاره کرد و افزود:بیشترین چاه‌های مسدود شده مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده که تعداد آن به 160 حلقه رسیده و کمترین آنها مربوط به شهرستان نهاوند و فامنین با انسداد 20 حلقه بوده است.

وی از نصب 4 هزار و 36 کنتور هوشمند آب و برق در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون بیش از 4 هزار کنتور هوشمند آب و برق فعال شده که از این تعداد همدان با 709 کنتور بیشترین تعداد و فامنین با 304 کنتور کمترین تعداد نصب را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: طبق مصوبات استانی در شورای اداری، در سال 97 متعهد به نصب 308 کنتور هوشمند بوده‌ایم که با افزایش 127 درصدی توانسته‌ایم 481 کنتور را با موفقیت نصب کنیم.

ستوده گفت: در بررسی‌های به عمل آمده، تعدادی از چاه‌های غیرمجازی که قبلا شاکی خصوصی داشته و به آب‌های زیرزمینی ضرر و زیان وارد کرده و در حریم چاه‌های مجاز بودند، توسط گشت بازرسی شناسایی و حکم قضایی انسداد آنها صادر شد.

وی در پایان با اشاره به عدم شناسایی چاه‌هایی که دچار رانش شده‌اند، گفت: رانش چاه‌ها معمولا به علت فشار لایه‌های زیرزمینی رخ می ‌دهند که در منطقه اسدآباد شاهد بیشترین آمار رانش بوده‌ایم اما در سال جاری هیچ‌گونه گزارشی در این زمینه نداشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما