تازه های سایت

کد مطلب: 36279
18. آذر 1397 - 8:37
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از صدور پروانه بهره برداری از معدن طلای عشوند طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان که با حضور مدیرکل صمت و رئیس شهرک های صنعتی استان همدان در فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: جلسه کارگروه ستاد تسهیل شهرستان و کارگروه که با ریاست فرماندار برگزار می شود کیفی و نتیجه بخش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرک صنعتی نهاوند دارای ۲۳ واحد است که ۹ واحد آن دارای مشکل جدی است، تصریح کرد: وضعیت کارگاه های تولیدی شهرک های صنعتی نهاوند خوب نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی نهاوند در کما فرو رفته است، گفت: خوشبختانه از وزیر وقت صمت قول های مساعدی گرفته شد و برای معدن طلای عشوند کارهای استخراج انجام شده و پروانه بهره برداری آن طی هفته آینده صادر می شود.

وی گفت: خبر دیگر هم برداشت دولومیت و منیزیم است که در صنایع هوایی و دفاع استفاده می شود. با مدد مسئولین و همت های صورت گرفته در سد گرین هم عملیات اجرایی شروع شده و برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

بهرام نیا گفت: کلنگ زنی ایستگاه قطار نهاوند در شهرک شهید حیدری نهاوند به طول ۲۲ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان تحویل پیمانکار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه مبل و منبت نهاوند، گفت: در بحث نبود و کمبود چوب پیشنهاد می شود یک تعاونی و یا کنسرسیوم برای واردات چوب از گرجستان بدون واسطه اقدام کند.

نماینده مردم نهاوند با بیان اینکه اداره صمت و شهرک های صنعتی باید برای مبل و منبت نهاوند سیاست های حمایتی در نظر بگیرند، گفت:  در خصوص بیمه هم در برنامه ششم توسعه ۵ هزار میلیاردی برای بیمه قالیبافی و منبت در نظر رفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ادارات باید در بحث توسعه شهرستان و به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی نگاه بخشی را به نگاه فرابخشی تبدیل کنند، گفت: آیا درست است یک پروژه برای مجوز انشعاب یک ماه معطل رها شود؟

بهرام نیا در ادامه گفت: امروز مردم ما مشکل دارند و باید نظارت بر بازار بیشتر شود.

دیدگاه شما