تازه های سایت

کد مطلب: 36190
2. آذر 1397 - 1:24
به مناسبت هفته بسیج 49 پروژه محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان با اعتبار 25 میلیارد و 493 میلیون ریال بهره‌برداری و 20 پروژه با اعتبار 16 میلیارد و 540 میلیون ریال کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، همزمان در سراسر استان پروژه‌های محرومیت‌زدایی که توسط بسیج به سرانجام رسیده بود با حضور استاندار همدان، مدیران کل ادارات و فرماندهان سپاه در مرکز استان و فرمانداران و مدیران در شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسید.

نقش بارز مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی در تشریح این پروژه‌ها اظهار کرد: نقش مردم و مشارکت‌ آن‌ها در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر نقاط استان بسیار بارز است.

علی قراباغی با بیان اینکه اجرای این پروژه در مناطق محروم و روستاها باعث افزایش امید به زندگی و مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود، افزود: مشارکت مردم در پروژه‌های محرومیت‌زدایی ایجاد نشاط کرده و باعث تقویت سرمایه معنوی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

افتتاح 21 پایگاه مقاومت بسیج

وی تصریح کرد: معاونت مهندسی سپاه انصارالحسین(ع)‌ در هفته بسیج موفق به بهره‌برداری از 21 پایگاه بسیج مقاومت با اعتبار 4 هزار و 610 میلیون ریال در شهرستان‌های استان همدان شده است.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان ادامه داد: ناحیه بسیج دانشجویی سپاه انصارالحسین(ع) احداث 19 باب خانه محرومان را آغاز کرده که 11 باب در هفته بسیج به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتبار 4 هزار و 400 میلیون ریال انجام شده و یا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای احداث هر واحد خانه محروم 400 میلیون ریال هزینه شده که 100 میلیون ریال از محل اعتبارات بسیج، 150 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات خیرین هزینه شده است.

پروژه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج

قراباغی در تشریح پروژه‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه نیز گفت: پایگاه فرهنگی روستای چنار اسدآباد با 900 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که 400 میلیون ریال ان از محل اعتبارات بسیج و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

وی افزود: بهسازی مسجد روستای گیو دره رزن و مرمت مسجد دولت‌آباد شهرستان بهار نیز هر یک جداگانه با اعتبار 500 میلیون ریال که نیمی از آن از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی و نیمی از آن توسط کمک‌های مردمی تأمین شده است.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همدان با بیان اینکه بهسازی و جدول‌کشی روستای آشاق‌قلعه ملایر به متراژ 2500 متر انجام شده و آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: این طرح با 400 میلیون ریال انجام شده که 300 میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی و 100 میلیون ریال از محل مردم یاری تأمین شده است.

وی ادامه داد: مرمت امامزاده شیخ منصور(ع) نهاوند نیز با اعتبار 300 میلیون ریال انجام شده که 150 میلیون ریال آن از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و 150 میلیون ریال از محل مردم‌یاری تأمین شده است.

قراباغی با بیان اینکه اجرای خانه عالم (پایگاه فرهنگی) در تویسرکان با مساحت 270 متر در دو طبقه انجام شد، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار 750 میلیون ریال انجام شده که 250 میلیون ریال از محل اعتبار آن قرارگاه محرومیت‌زدایی و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی

وی در ادامه به تشریح پروژه‌های اجرا شده توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان پرداخت و گفت: دیوار کشی مدرسه روستای آقداش دهستان مهربان کبودراهنگ به متراژ 688 متر مربع با اعتبار یک‌میلیارد ریال انجام شده که 500 میلیون ریال آن توسط قرارگاه و 500 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات دولتی بوده است.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان اظهار کرد: دیوارکشی خانه بهداشت روستای مسجدین دهستان مهربان کبودراهنگ به طول 376 متر مربع با اعتبار 300 میلیون ریال انجام شده که نیمی از آن توسط قرارگاه و نیمی توسط دولت تأمین شده است.

وی افزود: آب بند سنگ ملاتی روستای باباحصاری دهستان مهربان شهرستان پیشخور با حجم 242 متر مکعب با اعتبار 2 میلیارد ریال انجام شده که اعتبار آن به طور مساوی توسط قرارگاه و دولت تأمین شده است.

قراباغی با اشاره به اینکه استخر ذخیره آب کشاورزی روستای چپقلو دهستان پیشخور فامنین نیز ایجاد شده است، تصریح کرد: اعتبار این طرح 403 میلیون ریال بود که 281 میلیون آن را قرار گاه و 122 میلیون توسط مردم تأمین شد.

وی ادامه داد: دیوار ساحلی روستای اکنلو دهستان مهربان کبودراهنگ به طول 450 متر با اعتبار 580 میلیون تومان انجام شده است که 310 میلیون ریال توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و 270 میلیون ریال آن توسط مردم تأمین شد.

70 سالن ورزشی در استان احداث شده است

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همدان خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله پنجم بسیج احداث 82 سالن ورزشی پیش‌بینی شده که تا به امروز 70 سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج یک سالن ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: احداث سالن‌های ورزشی در استان 69 درصد به فضاهای مسقف ورزشی استان افزوده است.

قراباغی افزود: در حال حاضر 119 سالن ورزشی داریم که با اضافه شده 82 سالن تعداد سالن‌های ورزشی مسقف به بیش از 200 سالن ورزشی می‌رسد و در مجموع 38 درصد متراژ فضاهای مسقف ورزشی در استان را افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما