تازه های سایت

کد مطلب: 36161
23. آبان 1397 - 8:37
امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه رسیدگی به فقرا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از اولویت‌های حوزه وقف به شمار می‌آید، گفت: در زمینه تبلیغ دین و روضه‌خوانی نیاز به وقف‌های جدیدی داريم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت وقف، اظهار کرد: در آیات و روایت اسلامی به مسئله ماندگاری وقف اشاره شده و این مهم از مصادیق باقیات‌الصالحات است.

وی با بیان اینکه بهترین راه استفاده از اموال پس از مرگ وقف آن است، گفت: هرچه از وقف اموال در دنیا بهره‌برداری شود ثوابش در آخرت نصیب فرد می‌شود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه در سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) یکی از بهترین اقدامات وقف اموال بود که به دیگران نیز توصیه داشتند، افزود: وقف به اولویت‌های جامعه بستگی دارد و باید امروز به موارد مورد نیاز جامعه در حوزه وقف توجه کرد.

وی با تاکید به اینکه رسیدگی به فقرا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از اولویت‌های حوزه وقف به شمار می‌آید، گفت: در زمینه تبلیغ دین و روضه‌خوانی نیاز به وقف‌های جدیدی داریم.

مغیثی با اهمیت به احیای موقوفات، افزود: اگر موقوفات احیا شود و درآمدهای آن بر اساس قیمت روز محاسبه شود، وقف‌های موجود بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد اما متاسفانه در گذشته بسیاری از موقوفات هدر رفته و احیا نشده است.

وی با بیان اینکه امروز نیازهای جامعه بیش از آن چیزی است که اموالی وقف شده که بتوان از آن استفاده کرد، خواستار توجه به وقف‌های جدید شد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های امروز جامعه وقف در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مسئله اشتغال و ازدواج جوانان به معضلی تبدیل شده است.

انتهای پیام/89026

دیدگاه شما