تازه های سایت

کد مطلب: 35974
23. شهريور 1397 - 14:17
همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم، شیرخوارگان حسینی در مصلی نماز جمعه نهاوند همراه با مادران عزادار خود با شهید 6 ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) همنوایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نوای عزاداری مادران نهاوندی در رثای حضرت علی ‌اصغر(ع) کوچکترین شهید دشت کربلا در مصلی نماز جمعه این شهر طنین‌انداز شد.

این همایش با حضور جمع کثیری از بانوان عاشورایی به همراه فرزندان خردسال خود که ملبس به لباس های سبز و پیشانی بندهای نوشته شده به نام حضرت علی اصغر (ع) بودند در حال و هوایی روحانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در راه احیای دین اسلام از همه زندگی و هستی خود گذشت.

وی اظهار داشت: فلسفه مراسم امروز این است که باید مادران تلاش کنند فرزندانی تربیت کنند که ادامه دهنده راه شهدا و امام حسین(ع) باشند.

امام جمعه نهاوند افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود که امروز وظیفه ما انجام این موارد است و خانواده ها و به خصوص مادران نیز باید در این راه فرزندانشان را تربیت کنند.

در ادامه این‌مراسم با نوای مداحان و ذاکران اهل بیت در رثای مقام شهدای دشت کربلا و حضرت علی اصغر(ع) عزاداری و  سینه زنی شد.

گزارش تصویری همایش شیرخوارگان شهرستان نهاوند را در ادامه مشاهده می کنید.

برای مشاهده تصاویر با کیفیت بر روی تصاویر کلیک کنید.

 

دیدگاه شما