تازه های سایت

کد مطلب: 35938
6. شهريور 1397 - 11:30
با حضور فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی چندین پروژه و طرح کشاورزی، عمرانی و خدماتی به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هم‌زمان با هفته دولت چندین پروژه عمرانی و کشاورزی با حضور مراد ناصری فرماندار نهاوند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در نقاط مختلف شهرستان نهاوند افتتاح شد.

بهره‌برداری از طرح آبیاری بارانی روستای گره چغا از توابع بخش خزل اولین طرحی بود که توسط مسئولان افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه حدود ۸۳ هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش آبیاری بارانی قرار می‌گیرد که اعتبار آن نیز بالغ‌بر 400 میلیون تومان است.

 روستای شعبان مقصد بعدی افتتاح طرح‌های عمرانی بود که ناصری فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته و حال حاضر توسط مسئولین شهرستان امروز فاز دوم آسفالت روستای شعبان توسط بنیاد مسکن با مشارکت دهیاری روستا انجام‌شده است.

این طرح توسط بنیاد مسکن بااعتباری بالغ‌بر ۵۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی شامل عملیات خاکی، زیرسازی و اجرای آسفالت اجراشده است.

فاز دوم بهسازی این روستا شامل زیرسازی و عملیات خاکی به میزان ۱۶ هزار مترمربع و اجرای آسفالت است؛ در این پروژه ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت صرف شده که بااعتبار ۵۶۰ میلیون تومان که ۱۴۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات دهیاری است به بهره‌برداری رسیده است.

طرح بعدی بهره‌برداری گلخانه سبزی و صیفی‌جات روستای بیان از توابع بخش مرکزی بود.

فرماندار نهاوند از افتتاح پروژه گلخانه سبزی و صیفی‌جات در روستای بیان خبر داد و گفت: این طرح به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و بااعتبار حدود ۴۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی با مشارکت بانک سینا احداث‌شده و با اشتغال‌زایی ۴ نفر و تولید سالانه ۹ تُن انواع صیفی‌جات و سبزی، به بهره‌برداری می‌رسد.

روستای فاماسب آخرین مقصد مسئولان نهاوند بود که در این مراسم یک واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد به نمایندگی از سه واحد مسکونی در روستای فاماسب از توابع بخش مرکزی بود که با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد ساخته‌شده بود.

اعتبار این طرح مجموعاً ۱۵۰ میلیون تومان (هر واحد ۵۰ میلیون تومان) از محل اعتبارات ملی و کمک بلاعوض کمیته امداد است.

دیدگاه شما