تازه های سایت

کد مطلب: 35900
19. مرداد 1397 - 15:13
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده آورزمان حدفاصل نهاوند - دم سیاه به طول 35 کیلومتر حادثه خیز و ناایمن ترین راه ارتباطی این استان است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ رضا عزیزی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به طور متوسط سالانه در هر 1.5 کیلومتر از این مسیر یک نفر جان خود را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: هشت تن از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه در این جاده جان خود را از دست دادند که این آمار بسیار بالا و نگران کننده است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: فراوانی روستاهای مجاور این مسیر و بالا بودن میزان تردد در کنار کم توجهی افراد به قوانین راهنمایی و رانندگی در بالا بودن آمار مرگ و میر تاثیر داشته است.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: آسفالت کردن جاده و شانه های خاکی محور آورزمان، میزان سرعت خودروها در این مسیر کارگاهی را افزایش داد در حالیکه این جاده فاقد دوربین های ثبت تخلف سرعت است.
وی پیشنهاد داد: برای کاهش آمار سوانح جاده ای در این مسیر پر تلفات باید جاده آورزمان نهاوند به بزرگراه تبدیل شود.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن اجرای این طرح انتظار می رود برای کاهش سرعت خودروها حداقل چند سرعت کاه نصب شود.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: با وجود تاکید کارشناسان پلیس راه بر ضرورت نصب سرعت کاه اما این مصوبه به دلیل مخالفت مسئولان شهرستانی رد شد.
وی اظهار داشت: تیم های گشتی برای پیشگیری از بروز سانحه فوتی به این جاده اعزام شدند اما با توجه به اینکه نمی توان 24 ساعته این جاده را کنترل کرد همچنان شاهد جان باختن افراد در این محور هستیم.
رئیس پلیس راه همدان با ذکر این مثال که شب گذشته یک دستگاه موتورسیکلت بدون رعایت حق تقدم، اقدام به تردد عرضی جاده آورزمان کرد گفت: سواری پراید با سرعت بالا به این موتورسیکلت برخورد کرد که در این سانحه راکب موتورسیکلت در دم جان باخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما