تازه های سایت

کد مطلب: 35859
28. تير 1397 - 8:27
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خاموشی‌های برق ناشی از سوء مدیریت وزارت نیرو و ناتوانی در عمل به برنامه ششم توسعه است، گفت: نه‌تنها افزایش که کاهش هم داشته‌ایم به طوری که تولید برق از ۹ هزار مگاوات در سال گذشته به ۴ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به نارضایتی مردم از قطعی‌های مکرر برق اظهار داشت: این مشکل نشأت‌گرفته از سوء مدیریت مدیران وزارت نیرو است زیرا بر اساس برنامه ششم توسعه باید 5 هزار مگاوات برق در طول 5 سال تولید می‌شد که محقق نشده است.

وی گفت: درواقع باید به‌طور متوسط هر سال هزار مگاوات برق تولید می‌شد، اما ضعف برنامه‌ریزی در وزارت نیرو موجب شده تا امروز با کاهش تولید برق در بخش آبی، خورشیدی، نیروگاهی و بادی روبرو شویم.

بهرام نیا با بیان اینکه البته وزارت نیرو نمی‌پذیرد که در این حوزه سوء مدیریت داشته، افزود: هرچند بخشی از مشکل مربوط به کمبود منابع آبی است، اما 25 درصد برق کشور به کمک منابع آبی تأمین می‌شود و بیشترین عامل خاموشی‌ها محقق نشدن انتظارات تعریف‌شده در برنامه ششم است.

فراخواندن مدیران وزارت نیرو به مجلس در چند روز آینده

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نه‌تنها افزایش در تولید برق نداشته که کاهش هم داشته‌ایم به طوری که سال گذشته 9 هزار مگاوات برق آبی در کشور تولید شد که این رقم امسال به 4 هزار مگاوات رسیده است.

بهرام نیا بیان کرد: وزارت نیرو اعلام کرده که برای مدیریت مصرف ناچار به خاموشی است که ابتدا یک نوبت بود و حال به دو نوبت در روز رسیده و مجلس هم چه بخواهد و چه نخواهد موضوع را پذیرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس و کمیسیون انرژی به این سوء مدیریت چه بوده، گفت: دولت باید به مردم و نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو باشد و قطعاً مسئولان وزارت نیرو را به مجلس فرامی‌خوانیم، اما بررسی موضوع به بعد از تعطیلات مجلس موکول می‌شود.

بهرام نیا بیان کرد: هرچند حق با مردم است، اما کاری نمی‌توان کرد و در حال حاضر چاره‌ای جز کنار آمدن با وضعیت موجود نداریم و کاری است که شده، البته باید قطعی برق بر اساس برنامه اعلام‌شده به مردم انجام شود تا مردم و تولیدکنندگان دچار آسیب و زیان مالی نشوند و اگر خارج از جدول باشد، تخلف است.

وی با رد کوتاهی مجلس در نظارت بر عملکرد وزارت نیرو پیش از رسیدن به شرایط بحرانی تصریح کرد: پیش از این تذکراتی داده بودیم، اما وزارت نیرو به آن توجه نکرد، ضمن اینکه آن زمان بحرانی بودن وضعیت تا این اندازه را به ما اعلام نکرده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما