تازه های سایت

کد مطلب: 35852
24. تير 1397 - 22:11
فرماندار نهاوند از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی برای ساماندهی سراب گیان خبر داد و گفت: البته این میزان اعتبار نمی‌تواند همه مشکلات این سراب را حل کند و برای حل این مشکلات به کمک نماینده محترم شهرستان و مسئولین استان نیاز داریم

به گزارش پایگاه خبری گرو، پروژه تأمین روشنایی مسیر سراب گیان با حضور معاون عمران استانداری همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور این مسئولان دو پروژه احداث 200 سکو نشیمن با اعتبار 500 میلیون تومان در محل سراب گیان و تأمین آب شرب سراب گیان کلنگ‌زنی شد.

فرماندار نهاوند در مراسم افتتاح تأمین روشنایی مسیر سراب گیان گفت: از سه‌راهی گیان تا سرچشمه سراب نقطه کور بود و تردد در این مسیر به خصوص در شب به سختی انجام می‌شد و گردشگران این سراب را با مشکلاتی مواجهه کرده بود که با پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شد برق‌رسانی از سه‌راهی شهر گیان تا سرچشمه سراب گیان به طول چهار کیلومتر و با اعتبار 300 میلیون تومان در دست اقدام قرار گرفت و کمتر از دو ماه این پروژه انجام شد.

مراد ناصری اظهار داشت: از محل اعتبارات سراب گیان احداث 200 سکو نشیمن در محل سراب در دست اقدام قرار می‌گیرد و این پروژه باید طی چهار ماه انجام شود و بعد از اجرای این پروژه باید طرح‌های زیرساختی گردشگری دیگری را در این سراب انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین امسال از محل اعتبارات عمرانی، مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سراب گیان در نظر گرفته‌ایم که البته این میزان اعتبار نمی‌تواند همه مشکلات این سراب را حل کند و برای حل این مشکلات به کمک نماینده محترم شهرستان و مسئولین استان نیاز داریم.

شهردار گیان در این مراسم گفت: با توجه به این‌که در استان نگاه ویژه‌ایی به حوزه گردشگری وجود دارد از مسئولین استان تقاضا داریم که کمک کنند تا سراب گیان را از این مظلومیت دربیاوریم و به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

علی جلالی اظهار داشت: در حال حاضر باید روشنایی داخل سایت گردشگری سراب گیان تأمین شود و همچنین شهرداری و شورای شهر گیان نیز برای احداث شهربازی با اعتبار 850 میلیون تومان در محل سراب گیان یک سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم.

سراب گیان باید طرح جامع گردشگری داشته باشد

معاون عمرانی استانداری همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: سراب گیان جزء مهم‌ترین مناطق گردشگری در کشور است و علی‌رغم اینکه تاکنون زیرساخت‌هایی در این سراب ایجاد شده است ولی با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در این سراب وجود دارد باید شرایط و زیرساخت‌های بیشتری در این سراب ایجاد شود و طرح جامع گردشگری برای این سراب تعریف شود.

محمود عراقی افزود: ساماندهی جاده سراب گیان نیز توسط نماینده مردم نهاوند در مجلس تأمین اعتبار شده است ولی متأسفانه تاکنون هیچ پیمانکاری برای این پروژه اعلام آمادگی نکرده است که به زودی در استان جلسه شورای تأمین را برای جذب پیمانکار برای این پروژه و سایر پروژه‌های حوزه راه در استان برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که طرح جامع گردشگری برای سراب گیان تعریف شود و مطالعات لازم در این زمینه انجام شود اولویت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای این منطقه گردشگری تعیین می‌شود و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها تأمین می‌شود.

عراقی بیان کرد: اجرای پروژه تأمین روشنایی مسیر سراب گیان نمود اقتصاد مقاومتی است چون در این پروژه از مبلغ اعتبار پروژه حداکثر استفاده شده است و در این پروژه‌های برای تیرهای چراغ برق از تیرهای چوبی استفاده شده است که با طبیعت سازگاری دارد.

معاون عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: در مناطق گردشگری باید هم مردم آن منطقه و هم گردشگران در رفاه باشند و در واقع در مناطق گردشگری ایجاد ثروت و تبلیغ فرهنگ اسلامی برای گردشگران خارجی باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

این ساماندهی نیست تخریب طبیعت سراب گیان وگاماسیاب است گردشگران واقعی به این سکوهای نشیمن احتیاج ندارند.

دیدگاه شما