تازه های سایت

کد مطلب: 35823
6. تير 1397 - 1:22
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند از برگزاری یادواره شهید حیدری، تنها شهید حادثه ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی خزائی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند با اعلام این خبر گفت: یادواره شهید آیت الله حیدری روز پنج شنبه ۷ تیرماه در مسجد شهید حیدری شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سخنران این یادواره آقای سلیمی، مشاور عالی قوه قضاییه ورئیس صلاحیت قضات خواهد بود.
خزائی گفت: شهید حیدری اولین امام جمعه و نماینده شهرستان نهاوند بود که در سال ۱۳۶۰ در حادثه ۷ تیر به شهادت رسیده است.
گفتنی است؛ آیت الله محمدعلی حیدری در سال ۱۳۱۵ شمسی در شهر قم بدنیا آمد و در دوران نوجوانی قرآن كريم را نزد پدر آموخت و پس ازگذراندن مقطع ابتدايي در سن ۱۲ سالگي وارد حوزه علميه قم شد.
شهيد حيدري در سن سی سالگي به درجه اجتهاد رسید و در سال ۱۳۴۹ شمسی اجازه اخذ وجوهات را از سوي حضرت امام خميني (ره) دريافت و نمايندگي امام به ايشان واگذار شد.
شهید حیدری بعنوان اولین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و اولین امام جمعه شهرستان نهاوند یکی از عالمان برجسته و دانشمند کشور بود که در اوایل انقلاب بعنوان نماینده حضرت امام در کشور لبنان معرفی شد و در مبارزات انقلابی مردم بر ضد نظام سلطنت نقش محوری و کلیدی داشت.
شهيد حيدري در شهرستان نهاوند با تأسيس صندوق قرض الحسنه، دارالايتام، كتابخانه عمومي و مراكز بهداشتي روستايي تحول زيادي در زندگي مردم ايجاد كرد و ضمن آشنا ساختن مردم به ويژه جوانان با قيام ۱۵ خرداد و افكار حضرت امام ، نقش مؤثري در تكوين انقلاب اسلامي در نهاوند ايفا كرد و از لحاظ مالي مبارزان غرب كشور را تغذيه کرد و حتي هزينه اعزام مخفيانه تعدادي از جوانان براي حضور در فلسطين و لبنان را مي‌پرداخت و در همه اين مسائل ارتباط نزديكي با شهيد آيت الله قدوسي كه اصالتاً نهاوندي، اما ساكن قم بود برقرار ساخته بود.
حمایت شهید حیدری از گروه انقلابی ابوذر و دعوت از شخصيتهاي انقلابي و خطباي نامي براي سخنراني در نهاوند آتش انقلاب را شعله ور مي‌ساخت.
شهید آیت الله حیدری در حادثه هفت تیر به شهادت رسید که تنها شهید این حادثه از استان همدان است.
انتهای پیام

دیدگاه شما