تازه های سایت

کد مطلب: 35813
2. تير 1397 - 2:43
امام جمعه نهاوند گفت: هیچ کس حق توهین به قوه قضائیه و جو سازی علیه احکام را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نهاوند اظهار داشت: اگر انتقاد و یا مشکلی در مورد قوه قضائیه هست به گوش مسئولان برسانید، نمی گویم قوه قضائیه در همه کارها و امور معصوم است اما تخریب و شکستن ابهت آن درست نیست.

مغیثی گفت: قوه قضائیه باید عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل کند، اما اکنون در بعضی عرصه ها اینگونه عمل نمی شود وقتی یک جریان اتفاق افتاد و در افکار عمومی زنده است اگر مجرم مجازات شد اثر دارد و گرنه بعد از مدتی فایده ای ندارد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند قانون گذاری باید به نفع مردم و نظام باشد، البته نه قانونی که نظام سلطه وقدرتها می خواهند. موضوع دیگری که فرمودند مسئله نظارت   نمایندگان بر اجرای قانون است نمایندگان باید بر، اجرای قانونی که مصوب کرده اند نظارت داشته باشند تا مشخص شود قانون انجام می شود یا نه  و موضوع دیگر،  نظارت بر عملکرد خود نمایندگان مجلس است تا مسائلی مانند مجلس ششم پیش نیاید مجلسی که اکثریت نمایندگان نه تنها مشکلی حل نکردند بلکه مشکلات هم برای مردم و کشور ایجاد کردند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: مسئله دیگری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند پرهیز ازاشراف گری و سفرهای خارجی است چه ضرورتی دارد نمایندگان با پول بیت المال و به بهانه های مختلف به سفرهای غیر ضروری خارجی بروند که هیچ دستاوردی هم ندارد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بیان داشت: در کنار هیاهوی جهانی مسابقات فوتبال جام جهانی که مردم جهان درگیر مسابقات هستند استکبار و نظام سلطه از این فرصت استفاده می کنند  و دست به جنایاتی می زنند که مردم کمتر متوجه می شوند در همین یک هفته آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد در حالیه همه کشورها آن را قبول دارند اما آمریکا بعلت اینکه این شورا با اسرائیل برخورد می کند از آن خارج می شود.

مغیثی افزود: موضوع دیگر حمله به مراکز مقاومت در کشور سوریه است که آمریکا ،فرانسه ، آلمان و کشورهای عرب هم پیمان آل سعود رسما وارد جنگ در سوریه و یمن شدند تا مقاومت را در هم بشکنند.و هیچ سازمان بین المللی هم خبرش را کار نکردند تا چه برسد به برخورد.

وی اظهار داشت: نامه ۱۰۰ نفر از افراد اصلاح طلب داخل و خارج کشور به دولت و پیشنهاد مذاکره با آمریکا مانند کره شمالی بدون پیش شرط حداقل این حرکت این هست که این افراد یا مزدور هستند و یا عقل سیاسی ندارند.دشمن از این جریان های سیاسی به نفع خودش استفاده می کند البته مجموعه دولت و رئیس جمهور این حرکت ذلیلانه را محکوم کردند که می خواهند ایران را در برابر آمریکا وادار به مذاکره و تسلیم کنند،اسامی این ۱۰۰ نفر  که تعدادی از آنها تبدیل به ضد انقلاب شده است مشخص است و همه باید این جریان را محکوم کنند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به حادثه هفت تیر گفت: شهید حیدری هم امام جمعه وقت نهاوند بود و هم نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و هم سابقه قضاوت در مجموعه دستگاه قضایی و تنها شهید هفت تیر استان همدان است اگر این شهید در همدان، رزن و یا شهر دیگر استان بود خیلی بیش از این از آن تجلیل می شد اما متاسفانه هم صدا و سیما و هم مسئولان استان اهمیت لازم را به هفت تیر و نهاوند نمی دهند در حالی که حق نهاوند است بیش از این برای این شهید سرمایه گذاری شود.

دیدگاه شما