تازه های سایت

کد مطلب: 35807
29. خرداد 1397 - 1:03
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای گرفتن نمره انضباط به مجلس نرفته ام گفت: من برای نهاوند می جنگم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد مرکز شهرستان نهاوند گفت: بنده از بدو ورود به حوزه نمایندگی و خادمی مردم آمایش شهرستانی انجام دادم، که متأسفانه در نتیجه این آمایش مشخص شد، شهرستان نهاوند در مقایسه با مقیاس استانی از ضعیف‌ترین شهرهای استان است.

بهرام نیا گفت: دانشگاه نهاوند در سال ۱۳۸۱ با دانشگاه دولتی ملایر افتتاح شد، اما امروز دانشگاه دولتی ملایر علاوه بر رشته‌های کارشناسی و ارشد حداقل ۷ تا ۸ رشته دکتری دارد، ، این در حالی است که نهاوند تنها یک‌رشته داشت و مجوزهای هیئت‌علمی و دانشکده را نداشت.

وی ادامه داد: دانشگاه دولتی نهاوند در یک ساختمانی مربوط به فنی و حرفه‌ای مستقر بود که به‌صورت استیجاری دانشجویان اتراق می‌کردند و خوابگاه نداشتند.

نماینده مردم نهاوند ادامه داد: متأسفانه دانشگاه پیراپزشکی نهاوند با وظیفه ذاتی خود فاصله داشت به شکلی که هیچ دانشجوی پرستاری در دانشکده پیراپزشکی تحصیل نمی‌کرد.

حسن بهرام نیا بیان داشت: دانشگاه آزاد ما در آن زمان ۱۴ رشته داشت و ما آمدیم و اهدافی را که برای شهرستان در نظر گرفتیم با کمک روسای دانشگاه به‌عنوان اولین اقدام تحول را با محوطه‌سازی و ایجاد رشته‌ها، امروز دانشگاه آزاد نهاوند تعداد رشته‌های آن به ۳۴ رشته رسیده است.

بهرام نیا افزود: دانشگاه دولتی نهاوند را که هم سنگ و هم‌عرض در دانشگاه ملایر و اسدآباد بود و باهم کلنگ زنی و افتتاح شده بودند  ما پس از چند سال بعد بااعتبار ۹ میلیاردتومان  ساختیم، این دانشگاه امروز ۵ رشته دارد و در حال گرفتن ۴ رشته دیگر هستیم که با حضور در شورای عالی آموزش عالی به همراه مسئولین استان و شهرستان در حال گرفتن حق مردم هستیم.

وی گفت: ما نرفتیم مجلس که نمره انضباط بگیریم، من برای نهاوند می‌جنگم الحمدالله توفیقاتی حاصل‌شده در این راسته که فعلاً تا تثبیت و تصویب نهایی اعلام نمی‌کنم.

بهرام نیا با تأکید بر اینکه در دانشکده پیراپزشکی نهاوند رشته پرستاری را ایجاد کردم و با ۴۰ دانشجو در حال فعالیت است، گفت: مهندس فرحی در راستای استمرار فعالیت آقای سوری اقدامات خوبی انجام داد که از ایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: شاید آقای جامع بزرگی که آمد پشت تریبون احساس دین کرد چون از تهران به ایشان گفتند که آقای دکتر جامع بزرگی رفتی نهاوند به نهاوندی‌ها بگو نمایندتان می‌جنگد و با جنگ ۵ رشته تحصیلی را برای نهاوند گرفت من در جلسه‌ای از ایشان(رئیس دانشگاه آزاد استان همدان) خواهش کردم شما داخل نیا من می‌خواهم بجنگم برای شما بد خواهد شد، داخل رفتیم و در آنجا کار به‌جایی رسید که صدای ما تا طبقه چهاردهم رسید و معاون پارلمانی خودش را به رساند، کار بجایی رسید که نزدیک بود کت دربیاوریم.

نماینده مردم نهاوند، افزود: از مسئولین وزارت علوم به آقای دکتر جامع بزرگی گفته بودند که این آقا برای خودش صحبت می‌کند یا برای مردم، ایشان پاسخ داده بودند برای مردم و آن مسئول هم گفته بودند دست‌مریزاد و پس از جنگ هم‌دست به گردن هم انداختیم.

وی ادامه داد: ما با جنگیدن توانستیم ۵ رشته تاپ برای نهاوند بیاوریم نه رشته در_پیتی رشته‌های میکروبیولوژی، روانشناسی، حقوق مهندسی عمران و برق؛ ۵ رشته را مجوز گرفتیم.

دیدگاه شما