تازه های سایت

کد مطلب: 35804
10. خرداد 1397 - 14:37
رئیس میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با تأکید بر اینکه شهرداری باید به فعالیت خود در بام نهاوند ادامه دهد، گفت: دلیل مستندی مبنی بر تاریخی بودن بام نهاوند وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار خبری مبنی بر احتمال باستانی بودن بام نهاوند و انجام فعالیت های عمرانی توسط شهرداری در این مکان گفت: صحبت‌هایی که در خصوص بام نهاوند و تاریخی بودن آن مطرح‌شده غیر کارشناسی و بدون عدله است و تنها باعث تشویش اذعان عمومی می شود.

وی بابیان اینکه نهاوند شهری تاریخی و جای‌جای آن دارای آثار باستانی ثبت‌شده است، گفت: امکان اینکه در سایر نقاط شهر نهاوند شاهد وجود آثار تاریخی و باستانی باشیم محتمل است اما اظهارنظر دقیق در این رابطه باید همراه با ارائه مدارک و مستندات دقیق و نظرات کارشناسی باشد تا موردپذیرش جامعه علمی قرار گیرد.

رئیس میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: بام نهاوند به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده و شهرداری نهاوند در حال ایجاد زیرساخت و ساماندهی این منطقه است.

وی گفت: ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در این مکان با تعامل و هماهنگی میراث فرهنگی انجام می شود تا در صورت مشاهده اسنادی مبنی بر تاریخی بودن محل اقدامات لازم انجام شود.

وی تأکید کرد: شهرداری باید به فعالیت خود در بام نهاوند ادامه دهد چراکه دلیل مستندی مبنی بر تاریخی بودن بام نهاوند وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما