تازه های سایت

کد مطلب: 35755
21. ارديبهشت 1397 - 21:56
رئیس اداره امور عشایری نهاوند، گفت: ۱۷ خانواده عشایری در گردنه گاماسیاب گرفتار سیلاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید ابوالقاسم بنی‌هاشمی با اشاره به گرفتار شدن ۱۷ خانوار عشایر کوچ رو در سیلاب گردنه گاماسیاب، گفت: خوشبختانه به همراه نیروهای اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در منطقه اقدامات اولیه وامداد رسانی به عشایر را انجام دادیم.

وی بابیان اینکه از روز سه‌شنبه تاکنون بارش‌های شدید باران در شهرستان سبب شده تا عشایری که به شهرستان واردشده‌اند با مشکل مواجه شوند، افزود: امدادرسانی هرچه بیشتر جهت جلوگیری از متضرر شدن عشایر مستلزم ورود هلال‌احمر و ستاد بحران شهرستان است.

بنی‌هاشمی ۲۰ اردیبهشت را زمان قانونی ورود عشایر به مراتع شهرستان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هرساله شاهد کوچ زودهنگام عشایر به شهرستان نهاوند هستیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ قرص نان، تعدادی پتو، آب، پلاستیک توزیع‌شده و استقرار تعدادی از آن‌ها در راهدارخانه گرین به‌صورت موقت ازجمله اقدامات اولیه در کمک‌رسانی به عشایر بوده است.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند  افزود: هم‌چنین بین عشایر مستقر در منطقه گنبد کبود و اکبر آباد لیلاس تعدادی کپسول گاز برای تأمین گرمایش و پخت‌وپز توزیع‌شده است و دام‌های سبک آن‌ها را در دامداری مسقفی در روستا برای حفاظت از باران و سرما مستقر کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما